حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع ساماندهی اتباع بیگانه افزود: موقعیت خاص مهریز با توجه به قرار گرفتن آن در کنار جاده اصلی شمال -جنوب کشور، عامل قاچاق انسان به صورت خیلی عادی شد.
وی ادامه داد: قاچاق انسان و جذب جوانان برای ورود به این کار غیرقانونی از مهمترین مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مهریز است که موجب نارضایتی مردم شده و باید برای حل آن توسط شورای فرهنگ عمومی و مسوولان اقدام شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح کرد: وظیفه مسوولان اجرایی شهرستان است تا در خصوص این معضل بزرگ چشم پوشی نکنند و با برنامه ریزی دقیق و فراگیر و هماهنگی لازم ، وظایف خود در پیگیری موضوع و مقابله با متخلفان انجام دهند.
محی الدینی تصریح کرد: جای بسی تاسف است که برخی دانش آموزان هم در جابه جایی اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان فعالیت می کنند و گرفتار مسائلی می شوند که به نفع جامعه و خانواده ها نیست.
امام جمعه مهریز یادآور شد: در کنار کارهایی که مسوولان طبق مقررات باید با جدیت و حساسیت خاص انجام دهند ، مردم هم به خصوص در بافت های تاریخی از واگذاری منازل خود به دیگران دقت بیشتری داشته باشند.
در این جلسه برخی از مسوولان اجرایی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز بر رعایت کامل مقررات در رابطه با شهروندان غیر مجاز و همچنین ضرورت نظارت بر فعالیت های آنها تاکید کردند.
در نشست یاد شده آماری در خصوص تعداد اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز ساکن در مهریز ارائه نشد.
انتقال اتباع بیگانه که اصطلاحا به « افغانی کشی) معروف شد، سال های اخیر توسط برخی افراد و به خصوص جوانان موجب نارضایتی مهریزی ها شده است، آنها بارها از مسوولان ، شناسایی عوامل و برخورد قانونی با متخلفان و رسیدگی به موضوع را خواستار شدند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد و در کنار جاده اصلی تهران - بندرعباس - کرمان و زاهدان قرار دارد .
7536/ 2047 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.