به گزارش روزچهار شنبه روابط عمومی دفتر سید ابوالفضل موسوی بیوکی، وی سه شنبه شب در جمع رئیسان و دبیران هیات های ورزشی استان افزود: دولت و مجلس وظایف خود را برای فرهنگ سازی و گسترش ورزش انجام می دهند ولی باید زمینه برای جلب مشارکت بیشتر صاحبان صنایع و خیران فراهم شود.
وی ادامه داد: وجود جامعه سالم و با نشاط در گرو فعالیت های ورزش همگانی است و برای اجرایی شدن این مهم قطعا باید همه افراد و دلسوزان در کنار مسوولان ورزش و جوانان و دولت وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس به اهمیت همراهی برخی دستگاه های علمی و آموزشی در کنار اداره ورزش و جوانان برای برنامه ریزی مدون و زمینه سازی برای ورود اقشار مختلف به ورزش تاکید کرد.
این نماینده استان یزد در مجلس یادآور شد: برگزاری جلسه های تخصصی در حوزه ورزش و رشته های مختلف با حضور کارشناسان و دستگاه های اجرایی مثل شهرداری ها بسیار برای گسترش و همگانی کردن ورزش ضروری است.
موسوی بیوکی با اشاره به اینکه برای مشارکت بخش صنعت و صاحبان صنایع برخی تخفیف ها برای مودیان مالیاتی در قانون پیش بینی شده است، بر پیگیری آن توسط مسوولان و روسای هیات های ورزشی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: اگر سهم مالیات برای توسعه فعالیت های ورزشی در جامعه اجرایی شود، نقش مهمی در تقویت تیم ها و باشگاه ها و ایجاد انگیزه برای ورود صاحبان صنایع در ورزش و گسترش آن در استان خواهد داشت.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: تیمداری هزینه دارد، باید مدیران صنایع برای گسترش ورزش و فرهنگ سازی آن همکاری کنند و با اختصاص برخی هزینه ها در ارتقای فعالیت های مختلف ورزشی نقش آفرین باشند.
مسعود شریعتی افزود: 47 هیات ورزشی در استان یزد فعالیت دارد و افزون بر 65 هزار ورزشکار زیر پوشش برنامه های مختلف ورزشی هستند و از خدمات بیمه استفاده می کنند.
در این جلسه رئیسان هیات های ورزشی استان به ضرورت همکاری صاحبان صنایع ، بخش خصوصی و خیران برای گسترش ورزش، حمایت و همراهی در کنار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکید کردند.
استان یزد، با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
از استان یزد افزون بر 100 تیم در رشته های مختلف ورزشی در لیگ های کشوری حضور دارد .
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.