به گزارش روزشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی، مجتبی آغاز در رزمایشی که برای این منظور برگزار شد، بیان کرد: با توجه به شیوع این بیماری در برخی استان ها، در این شهرستان اقداماتی برای پیشگیری و کنترل این بیماری انجام شده است.
وی یادآور شد: برنامه جلوگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز پرورش طیور و مرغداری‌ های غیرمجاز و کنترل جوجه‌ریزی در این واحدها و پیگیری برای رفع نواقص تاسیساتی و تجهیزاتی واحدها و پیگیری بیمه در مناطق پرتراکم از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خاتم ادامه داد: در حال حاضر این بیماری در 55 کشور از جمله در 14استان ایران مشاهده شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به درگیری استان یزد به این بیماری ، برای پیشگیری و کنترل این بیماری در خاتم، اطلاع‌ رسانی و آموزش‌های لازم ارائه شده است.
آغاز در ادامه یادآور شد: همچنین برنامه ضد عفونی واحدها، کنترل ترددها و تشکیل جلسات ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز از دیگر اقدامات در جلوگیری از ورود بیماری آنفلوآنزا به خاتم است.
وی اظهار کرد: با توجه به وسعت باغ‌ها، گلخانه‌ها و فصل کوددهی و تغذیه درختان به کشاورزان توصیه لازم در خصوص فرآوری کودهای مرغی برای ایمن‌سازی از بیماری‌های ویروسی پرندگان و بیماری‌های مشترک انسان و دام ارائه شد.
در خاتم 26 واحد مرغداری با ظرفیت بیش از 400 هزار قطعه در هر دوره فعالیت دارد که تعدادی از آنها غیرمجاز است.
خاتم در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 50 هزار تن محصول با 21 درصد تولید در جایگاه نخست و در محصول گلخانه ای با 32هکتار سطح زیرکشت در جایگاه پنجم در میان 10شهرستان قرار دارد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 2047/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.