سید محمد رستگاری روز پنجشنبه در آیین تجلیل از 50 دانش آموز و فرهنگی پژوهشگر برتر شهرستان افزود: در کنار برنامه های آموزشی و پرورشی که در مدارس انجام می گیرد، ترویج روحیه تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک کار مهم همواره مدنظر فرهنگیان قرار گیرد.
وی ادامه داد: در مدارس این شهرستان ، ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که باید فرهنگیان در کنار مربیان امور تربیتی نسبت به شکوفایی استعدادهای پژوهشی دانش آموزان و تشویق و هدایت علاقه مندان به امور تحقیقی و پژوهشی اقدام کنند.
این مسوول تصریح کرد: به برکت انقلاب و سیاست های دولت در تحقیق ، پژوهش و کارهای مطالعاتی در مدارس میان دانش آموزان فعالیت های خوبی در مهریز انجام شده است.
رستگاری افزود: هنوز تا جایگاه حقیقی در امور پژوهشی فاصله زیادی در پیش داریم، و این بر عهده مسوولان و فرهنگیان است تا در برنامه مدونی نسبت به تشویق و هدایت دانش آموزان اقدام کنند.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: این شهرستان در حوزه تحقیق ، پژوهش و فناوری در استان در صدر قرار دارد و امسال هم افتخارهای ارزشمندی در حوزه دانش آموزی به دست آمد.
سید علی کار آموز، افزود: تاکنون با همکاری فرهنگیان و در برنامه مدون کارهای خوبی برای دانش آموزان در حوزه تحقیق و پژوهش انجام شد و برنامه ها تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.
در این مراسم با اهدا لوح سپاس از پژوهشگران فعال دانش آموزی و فرهنگی قدردانی شد.
مسابقات فرهنگی و هنری و به خصوص در حوزه پژوهش و فناوری همه ساله با مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان مهریز برگزار می شود.
در سال تحصیلی 97- 96، 9 هزار دانش آموز در 100 واحد آموزشی در شهرستان مهریز مشغول تحصیل هستند.
7536/2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.