به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری اردکان در بازدید پرهام جانفشان سرپرست صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور، که سه شنبه شب انجام شد شرایط واگذاری مجموعه پردیسان اردکان به متقاضی سرمایه‌گذار بررسی شد.
در این بازدید میدانی که با همراهی معاون فرماندار اردکان و معاونت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان صورت گرفت، امکان و شرایط واگذاری این طرح به شرکت تعاونی همیاران روستایی اردکان به عنوان متقاضی سرمایه‌گذاری بررسی شد.
معاون فرماندار اردکان در حاشیه این بازدید گفت: امیدواریم با تسهیل شرایط واگذاری، رغبت سرمایه‌گذار متقاضی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی بیش‌تر شود و آغاز این پروژه مقدمه اقدامات بعدی در حوزه میراث فرهنگی و بهره‌برداری از اماکن تاریخی شهرستان باشد.
مصطفی پوردهقان اردکان با بیان این‌که در جلسه هیئت مدیره شرکت تعاونی همیاران روستایی و با پیشنهاد فرماندار اردکان، سرمایه‌گذاری این شرکت در مجموعه تاریخی پردیسان به تصویب و موافقت اعضا رسیده، افزود: بهره‌برداری از پردیسان می‌تواند تحول بزرگی در توسعه صنعت توریسم و فراهم‌سازی بستر حضور گردشگران در شهرستان اردکان بوجود آورد.
پردیسان اردکان متشکل از 5 خانه تاریخی از دوره صفویه تا قاجار شامل خانه‌های سنایی، ضیایی، انصاری، صغیره و مجدالعلما و در بافت تاریخی اردکان واقع شده است.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.