نادر سلیم، روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی مجتمع های دامداری ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این استان ها را البرز، سیستان و بلوچستان، مازندران، تهران و گلستان ذکر کرد.
ابرکوه 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی دارد، در این شهرستان هفت هزار و 500 بهره بردار کشاورز و دامدار سالانه 90 هزار و 400 تن محصول دامی تولید می کنند.
به گفته سلیم، بخشی از شیر تولیدی استان در 33 ایستگاه به ظرفیت 241 تن جمع آوری می شود که بخشی از آن برای فراوری به 17باب کارخانه لبنی استان تحویل می شود و مقداری هم توسط دامداران به شیوه سنتی فرآوری و به بازارهای داخلی و شهرهای مجاور دیگر استان عرضه می شود.
این مسئول ادامه داد: در استان یزد بستر بسیار مناسبی برای دامداری و دامپروری فراهم است، افرادی که در این زمینه توانایی تولید پرورش گاوشیری و پرواربندی دارند، می توانند برای اخذ مجوز به مدیریت های جهاد کشاورزی 10شهرستان استان مراجعه کنند.
به گفته معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد، این استان برغم وجود عرصه های بیابانی و محدویت منابع آبی، از لحاظ تولید شیرد در کشور در جایگاه هجدهم قرار دارد.
سالانه بیش از 338 هزار تن انواع فرآورده های دام و طیور ، شامل 240 هزار تن شیر خام ، 15 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 56 هزارتن گوشت مرغ، 23 هزار تن تخم مرغ ، سه هزار 589 تن گوشت سایر ماکیان و 239 تن عسل در استان تولید می شود.
علاوه بر تولیدات دامی، 457 هزار تن فراورده های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل 300 تن پشم، کرک و مو ، یک هزار و 920 تن آلایش خوراکی و 450 هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود تولید می شود.
7540/2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.