رضا دیده بان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دانشگاه فرهنگ و هنر یزد افزود: اگر فرهنگ و هنر در سبد خرید ذهنی روزانه افراد قرار گیرد، بسیاری مشکلات این حوزه رفع خواهد شد و نیاز به گروه و سازمانی نیست.
این پژوهشگر و مدرس عکاسی ادامه داد: رعایت نکات فرهنگی و هنری در جامعه از جمله لباس پوشیدن، چیدمان خانه، انجام آداب و رفتار، نقش مهمی در ترویج فرهنگ و هنر دارد.
دیده بان با بیان اینکه تک تک افراد جامعه در هنر نقش دارند گفت: اگر هر شخص به سهم خود نقشی بر عهده بگیرد و نگرش فرهنگی و هنری را کاربردی کند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
دیده بان با بیان اینکه در برهه کنونی فضای مجازی گسترش زیادی یافته و ابزار، تکنیکها و تجهیزات حوزه هنر به راحتی قابل دسترسی است، افزود: برخی افراد به اشتباه فکر می کنند به صرف دستیابی به این ابزار و امکانات می توانند اثر هنری خلق کنند.
وی تصریح کرد: آنها، باید ابتدا به خودشناسی و باور ادراکی نسبت به هنر دست یابند تا بتواند اثری نشات گرفته از افکار و ذهن خود را بوجود آورند.
این مدرس هنر با اشاره به اینکه ، هنر در جایگاه و شهرت افراد موثر است، یادآور شد: افرادی که از روی ناآگاهی اثری خلق می کنند به اشتباه خود را هنرمند می دانند، در حالی که هنرمند فردی است نسبت به خلق اثر آگاهی داشته باشد و بتواند از آن دفاع کند.
دیده بان تصریح کرد: اثر هنری که از ضمیر ناخوداگاه برآمده باشد، ارزش هنری ندارد، البته ممکن است اثری خلق شده باشد.
وی با بیان مربته و جایگاه خالقان آثار هنری، ادامه داد: زمانی، یک اثر کار هنری تلقی می شود که فرد با دانش و اندیشه کامل و با خودآگاهی آن را خلق کند و دانش و توانایی بیان آن را هم داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر خالق اثر نتواند حس خود را از اثر بیان کند، نشان می دهد که هنرور است و هنوز هنرمند نشده است.
آمار رسمی از تعداد هنرمندان استان یزد در دست نیست ، ولی در دولت تدبیر و امید 590نفر از هنرستان های هنرهای زیبای استان دانش آموخته شدند.
7532/ 2047/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.