در این مسابقات که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان یزد و جمعی از مسوولان اجرایی و ورزشی و بیش از 2 هزار و 500 هزار تماشاگر علاقه مند در مجتمع سوارکاری صفاییه یزد برگزار شد، سوارکاران در قالب 6 کورس ، مسافت هزار متر و 400 متر پیست را در رقابتی فشرده سپری کردند.
در پایان هفته ششم در کورس اول ، اسب پریزمتیک ، چابکسوار ابوالفضل دهقان ، آی وکس ، چابکسوار ، سمیرمحمدی و اسب طوفان سرخ به چابکسواری عبدالله قلرعطا، اول تا سوم شدند.
در کورس دوم نیز اسب های وان استار ، چابکسوار احمدپقه ، لیبرال ، چابکسوار ابوالفضل دهقان و وزیرخان منصوری به چابکسواری آرمین آق اتابای عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.
در کورس سوم به ترتیب اسب های نارسیس شاهدی ، چابکسوار ابوالفضل دهقان ، نهنگ رفیع ، چابکسوار امین محمدی و والاس رشید به چابکسواری عبدالله قلرعطا اول تا سوم شدند.
همچنین در کورس چهارم نیز اسب ویکتوررشید ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی ، ماندگارتوانا ، چابکسوار ابوالفضل دهقان و وینربوی به چابکسواری سرچشمه در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
در کورس پنجم نیز اسب نگاررشید ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی ، نئولیا ، علیرضا رضایی و ناخداشریفی به چابکسواری امیرحسین کریمی اول تا سوم شدند.
در کورس ششم نیز اسب نامبروان ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی ، مجیک وان ، چابکسوار محمد خوجملی و گلوری بیشاه به چابکسواری امین محمدی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
در پایان هفته ششم این مسابقات توسط هیات برگزار کننده به صاحبان اسب های برتر در مجموع بیش از یک میلیارد ریال وجه نقد به عنوان جایزه داده شد .
مسابقات کورس پاییزه کشور در یزد همه ساله به همت ، نظارت و پیگیری هیات سوارکاری استان و شرکت پیشتازان اسب اصیل برگزار می شود.
هم اکنون در استان یزد حدود 6 هزار و 500 راس اسب اصیل عرب وجود دارد .
از 500 باشگاه سوارکاری کشور 243 باشگاه آن در استان یزد مشغول فعالیت است و در طول سال در برنامه های مختلف که توسط هیات برنامه ریزی می شود مشارکت دارند .
استان یزد با یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی و افزون بر 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده است.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.