حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی عصر روز پنجشنبه در آیین جشن شب یلدا که با حضور گروهی از سالمندان مهریز برگزار شد: افزود: جامعه ای موفق است که به سالمندان خود احترام بگذارد زیرا، آنها سرمایه های موثر جامعه اسلامی هستند.
وی ، وجود مراکز روزانه سالمندان برای ارائه خدمات مورد نیاز را کاری ضروری و مناسب در شهرستان دانست و ادامه داد: به جای گسترش مراکز شبانه روزی اینگونه مراکز باید گسترش یابد.
همچنین فرماندار مهریز با قدردانی از خیران و اداره بهزیستی برای تعامل خوب با آنها ، بر استفاده از ظرفیت های شهرستان برای تامین جامعه هدف به خاطر 2 درصد جمعیت سالمندی منطقه تاکید کرد.
سید محمد رستگاری افزود: مهریز در بین 10شهرستان استان یزد از لحاظ جمعیت سالمندی دومین شهرستان بعد از یزد مرکز استان است که باید توجه ویژه ای به این قشر انجام گیرد.
در ادامه رئیس اداره بهزیستی مهریز با تاکید بر بزرگداشت شب یلدا با توجه به کم رنگ شدن صله رحم و اینکه در بسیاری از موارد ، شبکه های اجتماعی جای دید و بازدیدهای حضوری را گرفته اند بر همکاری خیران در برنامه ها تاکید کرد.
این برنامه به همت مرکز روزانه سالمندان بی بی کوچک شهرستان مهریز و اداره بهزیستی به منظور بزرگداشت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی برگزار شد.
میانگین جمعیت سالمندان استان یزد حدود چهار درصد است در حالی که تعداد سالمندان مهریز سه درصد بالاتر از نرم جمعیتی استان است.
در مهریز یک مرکز شبانه روزی و همچنین سه مرکز روزانه سالمندی با 400 نفر فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.