به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری این شهرستان هادی مقیمی در نشست مدیریت بحران آلودگی هوا که با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد از بررسی و ارائه گزارش کارشناسی از وضعیت آلودگی هوا در شهرستان اردکان خبر داد.
وی اضافه کرد: در گزارش مقدماتی از منشا و منابع آلودگی هوای اردکان، تنها موردی که سلامت هوای اردکان را تهدید می‌کند ذرات معلق PM2.5 هستند که از حد مجاز بالاتر رفته‌اند.
فرماندار اردکان افزود: بر اساس گزارش‌ها، این وضعیت هوا برای گروه‌های حساس، خطرآفرین است اما برای عموم مردم به حد بحران و خطر نرسیده است.
وی علت بروز چنین وضعیتی را کاهش بارندگی و وضعیت نامطلوب مراتع عنوان کرد و گفت: شرایط محیطی در شهرستان اردکان بحرانی است و از آن‌جا که طبیعت نقش 80 درصدی در کاهش آلودگی‌ها دارد؛ با رسیدن بارش‌ها به عدد صفر به چنین وضعیتی دچار شده‌ایم.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش مرکز بهداشت، تعداد مراجعان مرتبط با آسم، برونشیت و سایر بیماری‌های تنفسی در آذرماه کاهش نشان می‌دهد.
مقیمی تصریح کرد: با این وجود همه دستگاه‌های مرتبط به‌صورت جدی بر آلودگی هوا نظارت دارند و این نظارت تقویت خواهد شد.
فرماندار اردکان گفت: برای کاهش ذرات معلق که عامل اصلی بوجود ‌آمدن چنین وضعیتی است، ضرب‌الاجلی برای مسقف‌شدن تمام دستگاه‌های سنگ‌شگن در واحدهای کاشی و سرامیک و معادن شن و ماسه تعیین شد و علاوه بر آن نهادهای مرتبط موظف شدند بهبود و بهسازی جاده‌های بین مزارع و برخی واحدهای شن و ماسه را دنبال کنند.
وی افزود: همچنین دستور توقف فعالیت سنگ‌شکن‌ها به‌صورت ادواری صادر شد و این موضوع از طریق مراجع قانونی کنترل و نظارت می‌شود.
مقیمی درباره درخواست تعطیلی مدارس نیز گفت: شاخص کیفیت آلودگی هوای هر شهرستان متفاوت است و در برخی مناطق، وجود برخی گازهای خطرناک که به گازهای ترافیکی مشهورند حتی به مدت یک‌ساعت باعث تعطیلی مدارس می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اردکان عبور از وضعیت مجاز گازهای ترافیکی را نداشته‌ایم و به همین دلیل مدارس کار خود را ادامه می‌دهند.
فعالیت صنایع و معادن متعدد در اردکان و بویژه کاشی و سرامیک موجب آلودگی هوای این منطقه شده و مردم را نگران مرده است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.