'احمد جوزمی' روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ایثاری که در آن انسان برای نجات یک فرد حاضر است از هر آنچه که دارد بگذرد تا لبخند رضایت خانواده ها را به دست آورد بهترین دستمزد برای اوست.
وی یادآور شد: زمانی که صحبت از راهداری می شود معمولا نخستین تصورات عمومی، به سختی این کار در سرما، گرمای شدید، گردنه های برفگیر و راههای مسدود شده از ریزش کوه یا مخاطرات طبیعی مانند سیل و رانش زمین است اما در واقع باید گفت سختی های این شغل کم درآمد، در برخی مواقع فراتر از تصورات عمومی می شود.
رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای خاتم یادآور شد: اگر در درون یک راهدار، عشق به خدمت رسانی نباشد نمی تواند در این شغل سخت دوام بیاورد، امروز مردم با ناملایمات این شغل آشنا هستند و می دانند که در سرمای زیر10درجه آن هم درمیان کولاک، کمک کردن به مسافرانی که درمیان راه متوقف مانده وحتی راه را نیز نمی شناسد چقدرسخت است اما در نهایت تنها عشق به کار میتواند هر راهداری رابه ادامه کارش امیدوار کند.
جوزمی درباره احساس خود از معرفی بعنوان راهدار نمونه هم اظهار کرد: در کنار حس خرسندی، این برداشت که زحمات ما در سخت ترین و دور افتاده ترین نقاط استان یزد (شهرستان خاتم) مورد حمایت و نظر مسئولان استان و کشور است برای من جالب بود چرا که شاید برخی تصورات دربین همکاران ما باشد که مسئولان زحمات ما را قدر نمی دانند اما اینگونه نیست و زمانی که به دریافت این عنوان مفتخرشدم ازاینکه زحمات همکارانم از دید مسئولان حتی وزیر و معاون ایشان و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پنهان نمانده بسیار خرسند شدم.
این راهدارنمونه کشوری درباره حلاوت نجات جان هموطنان تصریح کرد: سال گذشته اتوبوس زائران ابا عبدالله الحسین(ع) که ازشیراز عازم یزد بود با تغییر مسیر در نزدیک این شهرستان بدلیل برف و بوران، دچار یخ زدگی شده بود که باتلاش عوامل راهداری شهرستان خاتم درسریع ترین زمان، اقدام و جان 45 مسافر را در سخت ترین شرایط نجات دادیم.
احمد جوزمی بعنوان راهدار نمونه استان یزد موفق شد از وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور لوح تقدیر دریافت کند.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.