محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در حاشیه نسشت هم اندیشی حفظ و حراست از اراضی ملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: متولیان امر با دقت و توجه بیشتری در واگذاری زمین اقدام کنند تا موضوع سوء استفاده‌ احتمالی و زمین خواری به حداقل برسد.
وی توجه به حفظ و صیانت از اراضی ملی در شهرستان را مهم دانست و افزود: واگذاری زمین در کمیسیون‌های تخصصی و توسط متولیان امر با دقت و ریزبینی خاص و در مدت‌زمان یک‌ماهه انجام می‌گیرد که این موضوع با کاهش خطاها از بسیاری مشکلات نیز جلوگیری می‌کند.
فرماندار بافق با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، افزود: برخی از سودجویان با روش های مختلف در صدد تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی هستند.
زاده رحمانی، جلوگیری از متصرفات و زمین خواران را از اولویت کاری دستگاه های متولی دانست و گفت: این تحرکات غیرقابل قبول است و باید به شدت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با ابراز نگرانی از پدیده زمین خواری در برخی روستاهای شهرستان نیز تاکید کرد: دهیاری ‌ها به عنوان یکی از ارکان حفاظت از اراضی منابع طبیعی شناخته می شوند که باید با نظارت جدی دولت در این زمینه به بخشداری و دیگر دستگاه های مربوطه کمک کنند.
در این جلسه در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر و روستاهای بخش مرکزی و همچنین وضعیت زمین های غیرثبتی و مالکیت نامعلوم بحث و تصمیم گیری شد.
از مجموع 850 هزار هکتار مساحت شهرستان بافق، 240هزار و 237هکتار آن بیابان، 300هزار هکتار مرتع ، 2هزار و 400هکتار آن جنگل است که 700هکتار آن جنگل دست کاشت و طبیعی است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543 / 2047 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.