مهدی غیب الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گیاهان دارویی به عنوان زود بازده ترین محصولات کشاورزی یاد کرد و افزود: می تواند سالانه درآمدهای قابل توجهی را برای بهره برداران و کشاورزان به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی ابرکوه برای رشد و تولید گیاهان دارویی بسیار مناسب است، لازمه توسعه کاشت گیاهان دارویی، آموزش و ترویج است که مدیریت جهاد کشاورزی آمادگی لازم را برای آموش علاقه مندان به فعالیت در این بخش دارد.
غیب الهی با بیان اینکه به دلیل نیاز آبی کم، کشت گیاهان دارویی توصیه می شود، گفت: برای تغییر الگوی کشت بیش از 100هکتار زمین به کاشت انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران ، به لیمو، نعنا ، زوفا ، شیرن بیان ، شوید ، زیره ، شنبلیله ، مرزنگوش و بادرنجوبه اختصاص دارد.
این کارشناس ارشد کشاورزی شهرستان ابرکوه یادآورشد: امسال بیش از 70 تن انواع محصول گیاهان دارویی تولید و روانه بازار مصرف شد که 180 کیلوگرم آن محصول زعفران خشک است.
به گفته وی گیاهان دارویی، حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آبخواه به حساب می‌آید و می‌تواند به منابع آبی استان کمک کند و هم منبع درآمد بهتر و مطمئن‌ تری برای کشاورزان باشد.
غیب الهی با اشاره به اینکه، افت سطح آب های زیرزمینی و تدوام 2دهه خشکسالی مشکل بخش کشاورزی را دو چندان کرد، یادآورشد: کاشت محصولات کم آبخواه با ارزش افزوده بالا شامل گیاهان گلخانه ای ، پسته ، زعفران و گیاهان دارویی است که به کشاورزان منطقه توصیه می شود.
با فعالیت بیش از 6 هزار خانوار بهره بردار سالانه بیش از 190هزار تن محصول باغی و زراعی از 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی ابرکوه برداشت می شود.
این شهرستان یکی از مناطق عمده کشاورزی استان یزد بشمار می رود.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.