به گزارش عصر روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد ، نصرت الله انصاری در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان یزد و مسئول پایگاه ورزش قهرمانی استان افزود: هم اکنون 31 استان به صورت متمرکز و تخصصی از پایگاه های قهرمانی بهره مند هستند.
وی ادامه داد: در گذشته مربیان ورزشی شناختی نسبت به این پایگاه های تخصصی نداشتند ولی امروزه با آموزش های متعدد تمامی مربیان حرفه ای از روانپزشکان و بدن سازان بهره می گیرند که این عمل به پیشرفت علمی ورزشکاران کمک می کند .
رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در یک سال گذشته با مدیریت خوب مدیر پایگاه قهرمانی یزد و شناسایی نفرهای شاخص ورزش استان شاهد تحول زیادی در پایگاه ورزش قهرمانی یزد بودیم .
به گفته انصاری، با تجهیز این پایگاه رشد چشمگیری شاهد هستیم، امیدواریم با اهمیت ویژه ای که اداره کل ورزش وجوانان استان در ایجاد پایگاه های قهرمانی و ورزشی دارد،در چند سال آینده شاهد افزایش تعداد ورزشکاران و مربیان حرفه ای استان در کشور و جهان باشیم.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ضرورت تقویت پایگاه‌ ورزش قهرمانی گفت : نگاه ویژه و خاصی به پایگاه ورزش قهرمانی داریم، معتقدیم پایگاه تخصصی ورزش ، راه قهرمانی ورزشکاران را آسان می کند.
مسعود شریعتی، افزود: ورزش قهرمانی در کنار توسعه ورزش همگانی جزو برنامه های استان قرار دارد، لازم است که پایگاه قهرمانی استان احیا و برای پرورش و شناسایی استعدادهایی بالقوه ای که در یزد وجود دارد ، بتوانیم از آن استفاده مطلوب شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های خوبی که در حوزه قهرمانی ورزش استان وجود دارد و استعدادیابی مستمری که در حوزه ورزش بانوان و آقایان انجام می شود، لازم است، مکان مناسبی برای رشد این استعدادها باشد و پایگاه قهرمانی بهترین مکان برای رشد قهرمانان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: بر این اساس با کمک های دفتر پایگاه استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان، این پایگاه به دستگاه های روز سنجش و بدنسازی تجهیز و فضای مناسبی برای تمرینات ورزشکاران منتخب فراهم شده است.
شریعتی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی هایی که انجام می شود، نفرهای مستعد شناسایی و به طور منظم زیرنظر کادر مجرب تمرین خود را پیگیری کنند تا شاهد جهش چشمگیر و قابل لمس در ورزش قهرمانی باشیم.
پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان یزد فعالیت های خود را حدود 20 سال پیش در ورزشگاه شهید نصیری با امکانات و تجهیزات مناسب برای استفاده ورزشکاران و قهرمانان آغاز کرده است.
استان یزد 47 هیات ورزشی و افزون 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد .
7536/ 2047/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.