به گزارش ایرنا هادی مقیمی عصر دوشنبه در نشست نکوداشت روز حمل و نقل، ضمن تبریک این روز افزود: حمل و نقل و راه یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در توسعه شهرهاست و به هر اندازه که حمل و نقل، ایمن و به‌دور از خطر باشد؛ رضایت عمومی در این زمینه افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: حمل و نقل به‌دلیل داشتن نقش زیربنایی و زیرساختی، تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.
فرماندار اردکان با اشاره به توسعه معادن و صنایع اردکان تصریح کرد: بخش معدن و صنعت اتکای زیادی به صنعت حمل‌ونقل و اردکان نیز موقعیت کم‌نظیری برای توسعه این بخش دارد؛ اما آن‌چنان که باید و شاید توجهی نشده است.
مقیمی همچنین با اشاره به قرارگرفتن بخش زیادی از راه‌های شهرستان در مناطق بیابانی گفت: باید با نظارت بیش‌تر، آرام و ایمن‌سازی جاده‌ها و ارائه خدمات بین‌جاده‌ای را دنبال کنیم.
وی در ادامه توجه شهرداری‌ها به حوزه درون‌شهری را خواستار شد و گفت: در شهرهای کوچک، به‌دلیل عدم استقبال بخش خصوصی برای ورود به عرصه حمل و نقل همگانی، نیاز به سرمایه‌گذاری بیش‌تر شهرداری‌هاست و شوراها باید با گذراندن مصوباتی، خدمات عمومی در این حوزه را تقویت کنند.
این مسئول با تشکر از دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل، از تلاش و حضور نیروی انتظامی در تأمین امنیت و کنترل ترافیک مسیرها تقدیر کرد و گفت: در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک و امنیت تردد نیز باید اقدامات اساسی‌تری صورت گیرد.
شهردار اردکان هم ضمن گرامیداشت روز حمل‌ونقل و رانندگان افزود: جایگاه تأثیرگذار و خاص حمل‌ونقل در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست و این صنعت یکی از محورهای توسعه کشور است.
احمد کمالی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل هرچه بیشتر با مسئولان شهرستان شاهد حمل‌ونقل پویا و بالنده‌ای در سطح شهرستان باشیم و بتوانیم رضایت مردم را کسب کنیم.
وی با بیان اینکه به اقدامات مناسب صورت گرفته درزمینه حمل‌ونقل مسافر در شهرستان اردکان اظهار کرد: در حوزه حمل بار هم نیازمند ساماندهی هستیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات موجود در این زمینه و به‌ویژه در حوزه راه‌ها را حل کنیم.
کمالی تصریح کرد: راه جزو سرمایه ملی کشور است که با هزینه‌های بسیار سنگین ساخته می‌شود ولی متأسفانه برای نگهداری راه‌ها دقت لازم صورت نمی‌گیرد و با حمل بار بیش ‌از حد مجاز، این سرمایه‌های ملی را از بین می‌بریم و همه ما موظف هستیم که درراه حفظ آن تلاش کنیم.
در حاشیه این مراسم نیز 2 شعبه خدمات سیر در اردکان توسط مسئولان شهرستان های میبد ، اردکان و یزد افتتاح شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در این آیین با بیان اینکه دو شعبه خدمات سیر در اردکان افتتاح شد و با این بازگشایی شبکه سیر را در این شهرستان تکمیل کرده ایم ، ضمن تشکرو قدردانی از راهداران این استان افزود: این ارگان دارای 2 وظیفه عمده خدمت به مردم در بحث حمل و نقل خودشان و بار و کالاست .
محسن صادقیان اضافه کرد: همچنین انجمن های صنفی و شرکت های مسافر بری می توانند با اقدامات و برنامه هایشان به ارائه خدمت به مردم بپردازند .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزدگفت: در سال گذشته موفق شده ایم شبکه سیر را به طور کامل در استان اجرا کنیم و با افتتاح این دو دفتر در اردکان شبکه سیر خدمات کامل شد.
صادقیان اظهار کرد: تمام شرکت ها در طرح شبکه برند باید مشخصات بلیطشان با شرکت مادر یکی باشد و حتی بدنه نویسی اتوبوس ها همه باید یک شکل و به نام یک شبکه مادر باشند و در اینده را ایجاد رنگ های متفاوت در اتوبوس های شرکت ها مسافربری هم رنگ خود باید باشد .
وی ادامه داد: حتی خدمه های ان شرکت با فرم مخصوص شبکه مادر باید خدمت کنند که بتوانند خدمت بهتری ارائه دهند .
این مسئول با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته حمل و نقل به دست خود مالک بوده ولی الان هر اتوبوسی نمی تواند در هر شرکتی که خودش خواست ارائه خدمت کند و باید تحت نظر یک شرکت فعالیت داشته باشد اضافه کرد: در اتوبوس ها جعبه هایی قرار گرفته مثل جعبه سیاه هواپیما که تمام اطلاعات راننده و تخلفات طول سفر ضبط و در اولین ایستگاه پلیس راه، اتوبوس متوقف می شود.
صادقیان گفت: اطلاعات داخل اتوبوس از طریق امواج رادیویی به اولین ایستگاه پلیس راه منتفل می شود و دوربینی که در اتوبوس نصب شده است هر چتد دقیقه ای یکبار از راننده عکس گرفته می شود که نشان دهد راننده در ان لحظه در چه حالی بوده است که مردم می توانند رضایتمندی خود را از همان داخل اتوبوس با یک پیامک به شماره 110120 و 1000353141 به ما اطلاع دهند .
هم اکنون 11 اداره راهداری در شهرستان‌ها و 14 باب راهدارخانه در مسیر چهار هزار و 602 کیلومتر راه های استان یزد مستقر هستند.
از مجموع راه های استان ، 726 کیلومتر بزرگراه،640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و دو هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است و یزد در طول بزرگراه ها رتبه هشتم ، طول راه های شریانی رتبه 10، طول راه های اصلی رتبه 14 ،‌ طول راه های فرعی رتبه 15 و طول راه های روستایی رتبه 22 کشوری را دارد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.