به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمد رضا نصیری، افزود: این تصمیم براساس تفاهم ‌نامه جامعه هتلداران این استان سه با عنوان مثلث طلایی گردشگری اتخاذ شده است.
وی یادآور شد: با توجه به آغاز فصل زمستان از اول دیماه، معمولا میزان اشغال تخت هتل ‌ها نسبت به سه فصل دیگر کاهش می یابد، و به همین دلیل از فرصت زیبایی فصل پاییز و جاذبه‌ ها و تفریحات زمستانی در استان ها به خوبی استفاده نمی ‌شود.
وی ادامه داد: به همین دلیل تنها در فصل‌ های بهار و تابستان شاهد جذب گردشگر هستیم،واحدهای اقامتی و پذیرایی در دیگر روزهای سال با کمترین میزان درخواست نوبت مواجه اند.
این مسئول در ادامه توسعه صنعت هتلداری را از زیرساخت های مهم گردشگری عنوان کرد و افزود: ایجاد واحدهای اقامتی چهار و پنج ستاره و طرح توسعه آنها و ایجاد مجتمع ‌های خدمات رفاهی بین ‌راهی از برنامه ‌های اصلی این اداره کل در سال جاری است.
نصیری از ساخت پنج هتل پنج ستاره در اردکان، میبد و یزد خبر داد و تصریح کرد: موضوع بهسازی و بازسازی سرویس ‌های بهداشتی بین ‌راهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمع ‌های خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کار قرار دارد.
یزد در کنار فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی صنعت گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی است، به گونه ای که استقبال آنها از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
در 6 ماهه نخست سال 96، 51 هزار و 820 گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.
پارسال، 113 هزار و 500 گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند که از این تعداد، 47 هزار و 17 نفر مربوط به 6 ماهه نخست سال 95 است.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته و 6ماهه نخست سال 96 از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532/ 2047/ تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.