دکتر علی فاتحی نیا، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 60 هزار راس گاو و گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسیناسیون شدند.
وی ادامه داد : از ابتدای سال جاری تاکنون 15هزار راس بزغاله ، بره و گاو علیه بیماری بروسلوز و 32 هزار راس نشخوار کنندگان کوچک علیه بیماری طاعون ایمن سازی شدند.
این مسئول اضافه کرد: همچنین 685 قلاده سگ گله علیه بیماری هاری رایگان واکسینه شد.
فاتحی نیا با اشاره به نقش واکسیناسیون در مقابله با بیماری های دامی به ویژه تب برفکی دارد، اظهارکرد: رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون دام ها در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری ها بسیار موثر است.
به گفته رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه در این مدت 9 هزار و 300 راس دام سبک ، 634 راس گاو و 87 نفر شتر نیز با نظارت دامپزشکی ذبح شرعی شدند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش دارد .
فاتحی نیا، ادامه داد: با توجه به حضور مستمر ناظران بهداشتی در کشتارگاه دام ابرکوه ؛ مردم می توانند با اطمینان خاطر گوشت بهداشتی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز فراهم کنند.
این مسئول تصریح کرد : پنج واحد داروخانه دامپزشکی و یک واحد مرکز مایه کوبی مستقل و یک واحد کلینیک دامپزشکی خدمات دامپزشکی را در شهرستان ارائه می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه اظهار کرد: کارشناسان و ماموران این اداره نظارت کامل بر تولید و عرضه تخم مرغ، شیر، ماهی و سایر مواد پروتئینی در قصابی ها و مرغ فروشی های سطح شهرستان دارند.
ابرکوه با 120هزار راس دام سبک و سنگین یکی از مناطق فعال در زمینه تولید محصولات دامی استان یزد است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.