محمد یارمند روز یکشنبه در نشست کمیته اشتغال روستاهای شهرستان مهریز افزود: اختصاص تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح های اشتغال فراگیر رویکرد دولت تدبیر و امید در روستاهاست که پیگیری می شود.
وی با اشاره به قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان ادامه داد: در بیشتر شهرستان ها کمیته های اشتغال فعالیت خود را آغاز کردند و پیگیری برنامه ها را در دستور کار دارند.
این مسوول تصریح کرد: در چارچوب مقررات ، افراد حقیقی و حقوقی در بخش‌های کشاورزی ، منایع طبیعی، صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات، صنایع دستی و فعالیت های فرش دستباف، گردشگری و سرمایه در گردش در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر از تسهیلات برخوردار می شوند.
یارمند همچنین ، تامین آب، ایجاد اشتغال و محیط‌ زیست را سه چالش عمده در توسعه روستایی استان ذکر کرد و هماهنگی تمام دستگاه های اجرایی برای رفع آنها را به صورت جدی خواستار شد.
همچنین بخشدار مرکزی مهریز ، اشتغال روستاییان را از نیازها و مطالبات همیشگی مردم منطقه ذکر کرد و یادآور شد: اجرای طرح های اشتغالزایی در روستاها به همت و همکاری مردم و همراهی مسوولان نیاز دارد.
مهدی دهقانزاده افزود: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش های دولتمردان فعالیت های خوبی در عرصه اشتغالزایی در روستاها انجام گرفته ولی کافی نیست و باید برای گسترش آنها اقدام های بهتری انجام گیرد.
هم اکنون از جمعیت 50 هزار نفری مهریز حدود 15 هزار نفر در 150 روستا در دهستان های ارنان ، بهادران ، تنگچنار ، خورمیزات و میانکوه بخش مرکزی شهرستان زندگی می کنند.
در مهریز پنج شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغالزایی حدود چهار هزار نفر وجود دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.