علی جهازی روز شنبه در جلسه اصلاح باغ ها به منظور اصلاح الگوی نظام بهره برداری ، توسعه آبیاری تحت فشار و الگوی مناسب کشت در باغ شهر مهریز، افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی از جمله مسائل مهمی است که باید از انجام آن جلوگیری شود.
وی ادامه داد: برای موفقیت در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی در شهرها و روستاها باید مردم و مسوولان اجرایی با هماهنگی ، جدیت و برنامه ریزی دقیق وظایف خود را انجام دهند.
این مسوول با بیان اینکه منابع آبی موجود جوابگوی کشاورزی نیست ، به ضرورت برنامه ریزی و همچنین استفاده از روش های نوین آبیاری و بهره برداری درست از منابع تاکید کرد.
به گفته جهازی، برای حفظ باغ شهر ماندن مهریز با توجه به تعدد باغ های مختلف ضروری است تا با عزمی جدی و جلب همکاری همگان اقدام های شایسته به عمل آید.
همچنین فرماندار مهریز گفت: تغییر کاربری اراضی در سطح شهر و مناطق روستایی از جمله مواردی است، باید دستگاه های مختلف وظایف خود را در جلوگیری از آن انجام دهند.
سید محمد رستگاری افزود: باغ شهر بودن مهریز در کنار شرایط خوب آب و هوایی ، وجود آثار فراوان تاریخی و فرهنگی و موقعیت عالی شهرستان ، سرمایه های مهمی هستند که باید حفظ شود.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با همکاری مردم و فرهنگ سازی درست و به موقع نقش مهمی در حفظ منابع موجود و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی دارند.
در این جلسه تعدادی از مسوولان دستگاه های اجرایی به طرح دیدگاه های خود به خصوص تقویت بعد نظارتی ، برخورد قانونی با متخلفان ، انجام فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی و پیگیری از مراجع ذیصلاح را مورد تاکید قرار دادند.
مهریز با هفت هزار کیلومتر مربع مساحت به خاطر باغ های فراوان در شهر و مناطق روستایی به عنوان باغ شهر استان یزد شناخته می شود.
در سال های اخیر توسط برخی سودجویان ، تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی افزایش یافته که همین امر موجب نارضایتی مردم شده است .
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.