یدالله جوادپور، روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه با بیان اینکه 12رقم گیاه دارویی در استان کشت می شود، عمده این گیاهان را زعفران ، به لیمو، آویشن ، نعناع فلفلی، خارمریم ، گل گاوزبان، شاتره و کاسنی ذکر کرد.
وی افزود: کاشت و توسعه گیاهان دارویی علاوه بر صرف جویی در آب به طور متوسط در هر هکتار برای کشاورزان 65میلیون ریال درآمدزایی دارد.
جوادپور یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول گیاهان دارویی علاوه بر آموزش کشاورزان ، معرفی گونه های مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه توسط کارشناسان در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
این کارشناس ارشد کشاورزی استان با اشاره به اختصاص تسهیلاتی برای تهیه نهاده های کاشت و توزیع بیش از40 هزار نشاء گیاهان دارویی یارانه ای شامل به لیمو ، مرزنگوش ، بادرنجوبه ، نعنا فلفلی و سرخار گل، اظهار کرد: گیاهان دارویی به خاطرکم آبخواه بودن نسبت به دیگر گیاهان و بازار فروش ، مقرون به صرفه تر است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: با توجه به چالش کم آبی و شرایط بحرانی منابع آب های زیرزمینی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای در استا وجود دارد.
سالانه از 118هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد 340 هزار تن محصول زراعی، 650هزار تن محصول باغی تولید می شود.
اراضی قابل کشاورزی استان 158هزار هکتار است که به دلیل کمبود آب در 118هزار هکتار آن انواع محصول کشاورزی کشت می شود.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.