رضا قمرزاده ، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در « بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در شهر یزد افزود: از مجموع شرکت کنندگان سه هزار و 174 نفر نوجوان، سه هزار و 90 تن مربی و شرکت کننده آزاد و 473 قصه گو پدر بزرگ و مادربزرگ هستند.
وی با یادآوری برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش استانی ادامه داد: بخش منطقه ای جشنواره با حضور قصه گویانی از 31 استان به میزبانی پنج استان از جمله یزد برگزار می شود.
وی اضافه کرد: حضور پدربزرگ ها، مادربزرگ ها و نوجوانان به عنوان قصه گویان در کنار کودکان و ارایه مقاله و داستان با موضوع قصه و قصه گویی از ویژگی های جشنواره امسال است.
وی با بیان اینکه مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی از یکم تا پنجم بهمن 1396 در تهران برگزار می شود، مهمترین هدف برگزاری این رویداد فرهنگی را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، قصه های فرهنگی و تربیتی، فرهنگ زبان مادری و محلی در قصه ها عنوان کرد.
قمرزاده در ادامه با یادآوری فعالیت یکهزار مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور یادآور شد: قصه گویی یکی از مهمترین فعالیت ها در بین 40 فعالیت مشخص شده برای این نهاد محسوب می شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: امسال 736 جشن قصه گویی در مراکز کانون در کشور برگزار شد که حدود 80 هزار مخاطب کودک و نوجوانان از این قصه ها استفاده کردند.
وی، یزد را یکی از فعال ترین استان های کشور در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در بین کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: این استان در زمینه ها کتاب خوانی و قصه گویی از مناطق پیشتاز است.

** میزبانی یزد از قصه گویان برتر منطقه چهار کشور 28 تا 30 آذر
همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: این استان روزهای 28 تا 30 آذر ماه جای میزبان برگزاری منطقه چهار جشنواره بین المللی قصه گویی است.
به گزارش ایرنا، عباسعلی دانافر، افزود: در منطقه یادشده چهار کشوری جشنواره، 27 قصه گو از استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد در پنج بخش نوجوانان، پدر بزرگ ها، مادر بزرگ ها، مربیان و شرکت کنندگان آزاد رقابت می کنند.
وی ادامه داد: از استان های کرمان و یزد به ترتیب هفت و 6 قصه گو، خراسان جنوبی و هرمزگان هرکدام پنج قصه گو و سیستان و بلوچستان چهار قصه گو در رقابت های منطقه چهار جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می کنند و در نهایت 6 قصه گوی برتر به مرحله ملی جشنواره راه خواهند یافت.
حدود 10 هزار کودک و نوجوان 6 تا 17 ساله یزدی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان فعال هستند.
همچنین 10 هزار زبان آموز زیر نظر مربیان کانون به فراگیری زبان های خارجی مشغول هستند.
7532/ 2047/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.