به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان افزود: موسسه های قرآنی طبق مقررات با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی نسبت به جذب و آموزش علاقمندان قرآنی در طول سال با همراهی و برنامه ریزی مدون موسسه ها و همکاری علاقمندان و خانواده ها نقش موثری در ترویج فرهنگ معارف اسلامی و ارزشی در جامعه دارند.
این مسوول با بیان اینکه 25 موسسه دیگر قرآنی در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز در استان هستند به اهمیت فعالیت های دینی و قرآنی در بین مردم و بخصوص دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد.
همچنین رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شامل آزمون کتبی در روز دهم و شفاهی نیز از 12 تا 17 اسفندماه ماه امسال برگزار می‌شود.
محمدحسین کاظمی اظهار کرد: زمان ثبت‌نام در این آزمون از 18 آذر تا 20 دی‌ماه تعیین شده و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیک www.quran.ivv.ir نسبت به ثبت‌نام در مهلت تعیین شده اقدام کنند.
همچنین مسوول فعالیت‌های امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: موسسه های قرآن و عترت در طول سال نسبت به به آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم فعالیت دارند.
حسین دشتی افزود: آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در 22 رشته و در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع) و انس با کلام وحی برگزار می‌شود.
همه ساله مسابقات قرآن کریم توسط دستگاه های مختلف با حضور اقشار مردم و بخصوص نسل جوان در استان یزد برگزار می شود .
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال بصورت یکپارچه در استان یزد برگزار می شود.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.