محمد زاده رحمانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرذ: بافق،منطقه صنعتی و معدنی است، باید برنامه ریزی شود تا از ظرفیت های آثار تاریخی و مذهبی آن که از بناهای منحصر به فرد اسلامی و ایرانی منطقه است، برای کارآفرینی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بهره ببریم و زمینه حضور فعالان صنعتی و سرمایه گذاران را برای ورود به این صنعت فراهم کنیم.
وی که همراه تعدادی از مسوولان محلی و جمعی از هنرمندان از تعدادی آثار تاریخی در حال مرمت و بازسازی بازدید کرد، گفت: آثاری از گذشتگان به یادگار مانده است که قدرت فرهنگ و هنر اسلامی را تجلی می بخشد.
وی بیان کرد: بافق نیز با داشتن آثاری از جمله امام زاده عبدالله (ع) و مسجد جامع این شهر از جایگاه ویژه ای از لحاظ معماری اسلامی در استان یزد برخوردار است.
زاده رحمانی، آثار تاریخی را شناسنامه هر منطقه دانست و افزود: دستگاه های اجرایی باید در حفظ و احیای میراث گران بهای گذشتگان این شهرستان تلاش کنند.
وی همچنین تغییر کاربری و استفاده از آثار تاریخی در بحث های گردشگری و فرهنگی را یکی از راهکار موثر در حفظ بناهای تاریخی عنوان کرد.
فرماندار بافق و مسئولان محلی از خانه در حال مرمت و بازسازی هنرمندان، حمام و آب انبار محله کاکامیر و زورخانه حق محله بازدید کردند.
200 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان بافق وجود دارد که تاکنون 43 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 2047 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.