سیدخلف حوتی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این دوره کتاب سال یزد با هدف یزدشناسی و تجلیل از آثار مرتبط با این استان برگزار می شود، افزود: دبیرخانه کتاب سال یزد از پدید آورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران دعوت می کند تا با ثبت نام در تارنمای www.yazd.farhang.gov.ir، کتاب یا کتاب های پیشنهادی خود را که در آن به موضوع یزد پرداخته شده باشد، به دبیرخانه ارسال کنند.
وی، معرفی و تعیین زوایای مختلف فرهنگ و هویت یزد به جهانیان و حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشرانی که در معرفی یزد و یزد پژوهی قلم می زنند را از جمله اهداف برگزاری دوره کتاب سال یزد عنوان کرد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در باره شرایط شرکت در این دوره گفت: آثار ارسالی برای نخستین بار باید در 2 سال اخیر (از سال 1394 به بعد) چاپ شده و در دوره های قبلی کتاب سال یزد شرکت نکرده باشند.
حوتی نژاد افزود: کتاب باید دارای برگه اعلام وصوب و به نحوی با موضوع تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، ادب، مفاخر و محیط زیست یزد مرتبط باشد.
وی ادامه داد: فقط آثاری در این جایزه داوری و ارزیابی می شوند که پدیدآورنده یا ناشر کتاب، کاربرگ ثبت نام را در تارنمای جایزه تکمیل و به همراه 2 نسخه از کتاب ارسال کند.
وی یادآور شد: به برگزیدگان این دوره جوایز ارزنده ای اهدا می شود.
نخستین دوره کتاب سال استان یزد اسفند 1394 برگزار شده بود.
در سالهای 1392 تا 1396 مجوز انتشار یکهزار و 168 کتاب در استان صادر شده است.
شهید آیت الله محمد صدوقی نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که 11تیرماه 1361توسط منافقان کوردل در مسجد ملااسماعیل این شهر به شهادت رسید.
7532 تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.