رییس هیات مدیره شرکت فولادآلیاژی ایران در این مراسم اظهار کرد: کارخانه فراوری ضایعات با ظرفیت 300 هزار تن در سال که قابلیت افزایش تا 400 هزار تن را نیز دارد، تنها کارخانه فرآوری آهن قراضه در مرکز و جنوب کشور است که شروع به فعالیت کرد.
یدالله طاهر نژاد افزود : مواد اولیه مورد نیاز کارخانه یادشده ، قراضه های فولادی است که اتومبیل های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه برای این واحد تولیدی است .
وی با بیان اینکه کارخانه یادشده با همکاری کارشناسان شرکت comes آلمان و نیروهای این کارخانه و با استفاده از فناوری روز زیست محیطی اروپا راه اندازی شد، گفت : این واحد با دستگاه های کاملا اتوماتیک با هدف کاهش آلایندگی صنایع فولاد فعالیت خود را آغاز کرد .
طاهرنژاد با بیان اینکه توان خرد کردن قراضه ها در این کارخانه 50 تا 60 تن در ساعت است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت کارخانه و قیمت فعلی قراضه میزان گردش مالی این واحد در سال بیش از هفت هزار میلیارد ریال است .
رئیس هیات مدیره کارخانه فولاد آلیاژی از جمله مزایای این واحد را افزایش کیفیت و خلوص ذوب ( نداشتن موادی مثل مس، آلومینیوم، کرم ، نیکل و... ) ، کاهش مصارف برق، الکترود و نسوز کوره ، افزایش بهروری قراضه ذوب ، کاهش زمان ذوب، کاهش قیمت تمام شده محصول و از همه مهمتر کاهش آلودگی محیط زیست عنوان کرد.
همچنین محمد علی شاه حسینی، فرماندار اشکذر با تجلیل از اهتمام و رویکرد ویژه فولاد آلیاژی ایران به مباحث زیست محیطی اظهار کرد: در همین راستا واحد فراوری ضایعات فولاد آلیاژی راه‌اندازی شد تا ضمن استفاده خود شرکت، سایر واحدهای فولادسازی استان نیز نسبت به فرآوری قراضه‌های مصرفی خود برای افزایش بهره‌وری و کاهش آلودگی زیست‌ محیطی از این کارخانه بهره‌مند شوند.
وی با تأکید به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است، افزود: دولت از طرح‌های اشتغال‌زا به‌ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی پاک و های تک در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.
بیش از 650 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در اشکذر دایر است که بیشترین آلایندگی ها در این شهرستان ناشی از فعالیت صنایع فولادی است
7546/ 2047/ خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.