حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی یکشنبه شب در گردهمایی طلاب و روحانیان شهرستان با بیان اینکه بخش عمده حوزه علمیه شهرستان نیمه تمام است؛ افزود: همراهی خیران برای تکمیل ساختمان حوزه عملیه ضروری است، بخش هایی که توسط آنها ساخته شود به نامشان نامگذاری خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز ادامه داد: تکمیل ساختمان حوزه علمیه با حجره ها و امکانات جانبی که در آن پیش بینی شده است می تواند به عنوان مرکزی جامع در دسترس طلاب و روحانیان منطقه قرار گرد و نقش مهمی نیز در ارتقای فرهنگی شهر دارد.
امام جمعه مهریز اظهار کرد: در مجاورت ساختمان حوزه، مغازه های مختلفی قرار دارد که مربوط به مجموعه است و جوانان جویای کار برای اشتغال و نیز رونق بخشی به این فضای فرهنگی می توانند از آن استفاده کنند.
محی الدینی با اشاره به نقش حوزه علمیه در تامین تربیت نیروهای فرهنگی مورد نیاز منطقه یادآور شد: نبود یک حوزه علمیه مناسب و مجهز در شهر موجب مشکل برای ادامه تحصیل طلاب و علاقه مندان به علوم حوزوی است.
عملیات اجرایی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) مهریز که 6 سال پیش در زمینی به وسعت 11 هزار و 500 متر مربع آغاز شد، حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در 2 حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) و مکتب الزهرا (س) شهرستان مهریز، 100 طلبه تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/2047/ خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.