به گزارش ایرنا این رقابت ها به مدت 2 روز و با حضور 288نفر از 48 تیم مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد برگزار شد و شرکت کنندگان با استفاده از قوطی های کنسرو مواد غذایی، سازه های مختلفی طراحی و بنا کردند.
در پایان این رقابت ها و در بخش بهترین وعده غذایی، دانشکده شهید بهشتی اردکان و شهید چمران رشت به طور مشترک رتبه نخست را کسب کردند و تیم های تبریز و بوشهر به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
در بخش بهترین برچسب استفاده شده، تیم های دانشکده امام علی (ع)، دادبین کرمان و باهنر شیراز به ترتیب رده های اول تا سوم را از آن خود کردند و در بخش ساخت لوگو مسابقه ها، تیم های الزهرا (س) شیراز و فنی مشهد به ترتیب در رده های اول و دوم قرار گرفتند و تیم های دانشکده شهید بهشتی اردکان و شهید مطهری تفت به طور مشترک سوم شدند.
همچنین دانشکده های حضرت رقیه (س) یزد و فنی خرم آباد به طور مشترک رتبه نخست بخش بهترین سازه انعطاف پذیر را کسب کردند و تیم های شهید باهنر شیراز و بوشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.
در بخش بهترین طراحی اولیه، تیم های خرم آباد و دانشکده شهید مطهری تفت به طور مشرک در رده نخست قرار گرفتند و تیم های تبریز و انجمن ضایعات نخاعی یزد به ترتیب رده های دوم و سوم را کسب کردند.
همچنین تیم های دانشکده فنی امام علی (ع) و شهید صدوقی یزد به ترتیب رتبه نخست بخش های سنگین ترین سازه و انتخاب مردمی را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این مسابقه تیم دانشگاه فنی و حرفه ای سازه ای با افزون بر 300 هزار قوطی کنسرو بنا کرد تا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت جهانی برسد.
این رکورد اکنون با 240 هزار قوطی در اختیار طراحانی از کشور تایلند است.
در پایان این مسابقه ها بخشی از کنسروهای استفاده شده به مناطق زلزله زده غرب کشور و موسسه های خیریه ارسال شد و از این طریق رقابت ها جنبه معنوی نیز داشت.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت 100 هزار دانشجو دارد که در 60 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند که از این تعداد، 12 هزار دانشجو در 101 رشته تحصیلی و در 9 دانشکده و آموزشکده شامل هفت واحد پسران و 2 واحد دختران در شهرهای یزد، میبد، اردکان، تفت، خاتم، ابرکوه و مهریز تحصیل می کنند.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.