به گزارش ایرنا آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به هفته وحدت (12 تا 17 ربیع الاول) افزود: شیعه و سنی در اعتقادات دینی خود هیچ اختلافی با هم ندارند و با هم برادر هستند.
وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و جهان اسلام از اهداف اصلی دشمنان است اظهار کرد: انها می خواهند امت اسلام و کشورهای اسلامی را تکه تکه و منطقه را ضعیف نمایند تا به اهداف پلید و سیاست های نامشروع خود برسند.
مدرسی با اشاره به حمایت های نظام سلطه از گروهک های تروریستی مثل داعش، خاطر نشان کرد: داعشی ها اصلا مسلمان نیستند زیرا با خشن ترین اعمال ضدانسانی، مردم بی گناه را از زیر تیغ می گذرانند.
وی اظهار کرد: این سیاستی بود که آمریکا ، انگلیس و کشورهای استکبار و استعمارگر دنبال کردند زیرا آنها از عظمت و قدرت انقلاب اسلامی که درجهان درخشیده و جهانیان را به خود جذب نموده در هراس هستند.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه داعشی ها به نام اسلام و قرآن، مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند افزود: هدف این گروه تروریستی نابودی انقلاب اسلامی ، سرزمین ها و عالم اسلام بود.
وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی با فهم ، درک ، هوشیاری ، بصیرت و شجاعت از همان ابتدا متوجه این جریان ساخته و پرداخته شده آمریکا و صهیونیست ها شدند و برای خنثی کردن آنها برنامه ریزی کردند.
خطیب نماز جمعه یزد، شکست داعش را افتخاری برای تاریخ اسلام دانست و اضافه کرد :رهبر معظم انقلاب، تکیه گاه اصلی این پیروزی ها بودند و خدا حفظ کند سردار فداکار و شجاع بزرگ اسلام که در این پیروزی، نقش قاطع و تعیین کننده داشت.
مدرسی با بیان اینکه دشمنان، خیر مسلمانان را نمی خواهند و دلشان هم برای اسلام نمی سوزد گفت: باید وحدت داشته باشیم و اتحاد را در داخل کشور حفظ کنیم تا توطئه های دشمنان خنثی شود.
امام جمعه موقت یزد معیار وحدت در جمهوری اسلامی را رهبری و قانون اساسی بیان کرد و افزود: مسئله وحدت امر مهمی است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه وقتی قوه قضاییه یک نفر را به دادگاه احضار می کند در این سایت و آن سایت داد و فریاد می کنند گفت: اگر حرف حسابی دارند بروند دادگاه اعلام کنند ، این حرکات، معنی ندارد.
امام جمعه موقت یزد اظهار کرد: در قانون اساسی، وظیفه شورای نگهبان ، قوا و مجلس مشخص شده بنابر این باید در مقابل قانون تسلیم شد.
وی اظهار کرد: فقهای شورای نگهبان می توانند اعلام کنند چه قانونی مطابق شرع است یا نیست و تنها مرجع تشخیص، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان هستند.
مدرسی افزود: اگر هر کسی خودش قانون داشته باشد و بخواهد استنباطش را بر جامعه تحمیل کند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، آنها بجای آینکه تحسین کنند که شورای نگهبان به وظیفه اش عمل کرده ، عکس آن عمل می کنند، در حالیکه مصلحت اندیشی شما ربطی به شورای نگهبان ندارد.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه از پرداختن به مسائل فرعی باید پرهیز کنیم اظهار کرد: کشور با مسائل مهمی چون بیکاری ، رکودها ، تعطیلی و نیمه تعطیل بودن برخی واحدهای تولیدی روبروست ، نباید مسائل فرعی را اصل کنیم.
وی با اشاره به در پیش بودن روز مجلس گفت: مجلسی ها به وظیفه اصلی خود که پاسداری از قانون اساسی و منافع ملت است طبق قانون اساسی عمل کنند.
وی گفت: شما قسم می خورید که پاسدار وفادار به اسلام باشید آن وقت برخی از آنها در مقابل شورای نگهبان می ایستند این چه قسم خوردنی است، نباید منافع شخصی را بر منافع ملت ترجیح دهید.
وی با اشاره به 16 روز دانشجو تصریح کرد: امیدواریم دانشجویان با بصیرت در مقابل کسانی که می خواهند راه ملت ما را منحرف کنند بایستند و بتوانند همچنان در برابر استعمار و استکبار مقاوم باشند تا کشور به قله های رفیع عظمت و تدین برسد.
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.