به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ احمد مظفری افزود: با آشکار سازی‌ هایی که در ارتباط با 39 محل انجام شد با نصب تابلوهایی در این نقاط به افراد اعلام ‌خطر می‌شود.
وی بدون اشاره به آمار تلفات جاده ای استان اظهار کرد: بیشترین تعداد کشته های حوادث رانندگی در هفت‌ ماهه سال 1396 مربوط به جاده اردکان - نائین و تنگ چنار مهریز به شهرهای هرات و مروست از توابع شهرستان خاتم است .
رئیس پلیس‌ راه استان یزد با اشاره به حادثه ‌خیز بودن جاده علی‌آباد به دهشیر اضافه کرد: گردنه علی‌آباد و راه یزد به شیراز یکی از نقاط حادثه ‌خیز استان است که برای رفع آن اقدام به آشکارسازی و نصب تابلوهای اعلام‌ خطر در طول مسیر شد و برای توقف ‌های اضطراری ، توقفگاه ‌هایی در نظر گرفته ‌شد.
مظفری با اعلام اجرای طرح ملی زمستانی برای امنیت جاده‌ها در فصل سرما و بارندگی ، تصریح کرد: با توجه به این طرح و با یاری دیگر مسئولان، نقاط برفگیر در استان شناسایی‌ و تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: با شناسایی ‌های صورت گرفته در آشکارسازی نقاط برفگیر در گردنه‌ های رباط ، علی‌آباد و خرانق پیشنهادشد تا کیسه ‌های شن و نمک در دسترس قرار گیرد و در صورت فوریت، مردم نیز همکاری کنند و در رفع معضل احتمالی یاری‌رسان مسئولان باشند.
این مسئول تصریح کرد: در گردنه علی‌آباد نیز علاوه بر انجام این اقدام ها ، نیروهایی به مدت سه ماه در محل مستقر می شوند تا در مواقع لزوم در اسرع وقت در محل حضور یابند.
رئیس پلیس‌ راه استان با توصیه به رانندگان به استفاده از کمربند ایمنی و لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ، تأکید کرد: رانندگان برای جلوگیری از تصادف و وقوع حادثه توجه لازم داشته باشند ضمن آنکه جاده‌های استان مجهز به دوربین است، سرعت لحظه‌ای و میانگین خودرو‌ها کنترل می شود و در صورت تخلف برخورد خواهد شد.
مظفری با توجه به وجود معادن متعدد در استان از رانندگان خواست، برابر با ظرفیت کارت خودرو محموله ها را جابه جا کنند تا به زیرساخت ‌جاده‌ای استان صدمه‌ای وارد نشود و در صورت رعایت نکردن قوانین، برابر با ضوابط خودرو متوقف خواهد شد.
هم اکنون در استان یزد 726 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی ، 960 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 247 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضارحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.