مصطفی کریمی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین یادواره شهدای طلبه و دانشجو در دانشکده پیراپزشکی ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری یادواره ها به مناسبت های مختلف تا پایان سال جاری ادامه دارد.
وی اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام، یاد و راه شهدا به فرموده رهبر معظم انقلاب کمتر از شهادت نیست، باید ایثار و فداکاری های شهدا و رزمندگان اسلام را برای نسل امروز جامعه تبیین کنیم.
رئیس بیناد شهید و امور ایثارگران ابرکوه یادآور شد: اقتدار و عظمت امروز ایران مدیون جانفشانی، ایثار شهدا، جانبازان و خانواده های آنهاست.
به گفته وی ایثار و فداکاری شهدا و خانواده معظم شهدا به الگویی بی نظیر برای کشورهای جهان اسلام تبدیل شده است .
وی با بیان اینکه شهدا و جانبازان مظهر صفا، غیرت، موجب عزت و اقتدار میهن اسلامی هستند اظهارکرد: جهانیان به شهامت و فداکاری شهدا و ایثارگران ایران اسلامی اذعان دارند .
کریمی یادآور شد: شهدای ما با اطاعت از امام خمینی (ره) در میدان های جنگ حضور یافتند و جان خود را نثار کردند، اکنون مهمترین وظیفه ما عمل به وصایای شهدا و حرکت در مسیر ولایت است.
این مسئول با بیان اینکه شهدا و ایثارگران از افتخارهای تاریخ هستند، بیان کرد: تجلیل از ایثارگران و بزرگداشت شهدا ،جامعه را در برابر توطئه های دشمنان و استکبار جهانی بیمه کرده است .
در یادواره شهدای طلبه و دانشجو پس از مدیحه سرایی ، حجت الاسلام علی نجفی از مؤسسه روایت سیره شهدا به روایتگری ترویج و گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت پرداخت.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه فرهنگی با موضوع شهدا و دفاع مقدس نیز برپا شد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
ابرکوه 275 شهید، 570 جانباز و 33 آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/2047 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.