مدیرکل ثبت احوال یزد در مراسم افتتاح ایستگاه سیار درخواست کارت هوشمند، از راه اندازی 10 ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی در شهرستان های استان خبر داد و هدف از این کار را خدمت رسانی بهتر و آسان تر به افراد جانباز، معلولان و افراد خاص با محدودیت حرکتی بیان کرد.
سید محمد طباطبائی افزود: با ایجاد ایستگاه یاد شده ، نیروها به محل سکونت جانبازان ، معلولان و سالمندان مراجعه خواهند کرد و نسبت به اخذ درخواست کارت هوشمند ملی آنان بدون ایجاد زحمت اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند یا توانایی حضور در دفاتر پیشخوان دولت را ندارند، می توانند برای اعزام گروه سیار کارت هوشمند ملی به محل سکونت خود با ثبت احوال هماهنگی کنند.
به گفته مدیرکل ثبت احوال استان‌، 800 ایستگاه سیار در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد و مدت انتظار صدور کارت هوشمند نیز به 2هفته کاهش یافته است.
طباطبائی با بیان اینکه اعتبار کارت های ملی نمونه قدیمی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، افزود: تا پایان سال 1396کارت‌های ملی قدیمی دارای اعتبار است؛ انتظار است یزدی ها در راستای توسعه دولت الکترونیک هرچه زودتر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه تاکنون برای 30 میلیون نفر در کشور و 360 هزار نفر در استان کارت ملی هوشمند صادر شد از تحویل کارت به 28 میلیون نفر خبر داد .
دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان از مردم خواست با مراجعه به سایت www.ncr.ir برای ثبت نام کارت هوشمند خود اقدام و پس از پرداخت آنلاین مبلغ 200 هزار ریال به حساب خزانه و انتخاب نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت به محل سکونت خود ، در روز تعیین شده از سوی سامانه با در دست داشتن اصل شناسنامه به دفتر پیشخوان مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل کنند و هزینه کارمزد دفاتر پیشخوان نیز 110 هزار ریال است.
2088/ 2047* خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.