انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در حاشیه آغاز به کار دومین همایش بین المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار در یزد افزود: بیشترین ماده مصرفی معتادان ، تریاک است اما شاهد افزایش مصرف مواد صنعتی و روانگردان نیز هستیم .
وی با اشاره به افزایش تعداد زنان معتاد در سنین پایین اظهار کرد: 11 درصد جامعه معتادان را زنان تشکیل می دهند، این موضوع زنگ خطر برای جامعه است.
رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد : در درمان زنان معتاد، مراکز درمانی در کشور توسعه یافت، هم اکنون 6 مرکز به مراکز قبلی اضافه شده است
به گزارش ایرنا محسنی بندپی اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: اعتیاد هویت ، ساختار و وظیفه مندی فرد را تحت تاثیر قرار داده و اختلالات روحی و روانی را تشدید می کند و اثر هم افزایی در بروز جرایم کوچک و بزرگ و شیوع آسیب هایی مانند طلاق دارد.
این مسئول با اشاره به سیاستگذاری و برنامه ریزی سازمان بهزیستی در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: در این راستا ، الگوهای ارتقا یافته در محلات را به کار گرفتیم و تسهیل گرانی در این زمینه آموزش دیدند و کارزارهای رسانه ای برگزار شد ؛ همچنین تیم اجتماع محور نیز در این رابطه به کار گرفته شد.
وی با بیان همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضایی در ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر افزود:در این راستا الگوی «دادگاه درمان مدار» در 6 استان برای معتادان متجاهر آغاز شده است.
بندپی تاکید کرد: پیش از این معتاد مجرم بود و در صورت فرار در دوره درمان، علاوه بر وی درمانگران نیز تحت تعقیب قضایی قرار می گرفتند ولی هم اکنون این نگاه تغییر کرده است.
وی ادامه داد: در صورتی‌که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان و وجود همه امکانات حاضر نشد برای ترک اعتیاد اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.
به گزارش ایرنا به گفته رئیس سازمان بهزیستی برای جامعه پذیرکردن افراد معتاد بهبود یافته ، تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد که در این راستا 15 هزار نفر از این افراد مهارت های شغلی و فنی را آموزش دیدند.

** مراکز ترک اعتیاد ویژه کودکان در 6 استان
رییس سازمان بهزیستی در ادامه از راه اندازی 6 مرکز ترک اعتیاد در شش استان خبر داد و گفت: 2مرکز در سیستان و بلوچستان ، 2مرکز در خراسان شمالی ، یک مرکز در تهران و نیز مرکزی در کرج ایجاد شده است.
وی با اشاره به خط ملی اعتیاد با شماره 09628 افزود: این خط آماده ارائه مشاوره به خانواده های دچار معضل اعتیاد است.
هم اکنون براساس آمار مراکز درمانی اعتیاد، 40 هزار معتاد در استان یزد وجود دارد.
استان یزد یک میلیون و 138هزار جمعیت دارد.
دومین همایش بین المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار از امروز /سه شنبه/ به مدت سه روز با حضور یکهزار نفر از استادان ، دانشجویان و محققان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در یزد برگزار می شود.
همچنین در این همایش محققانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دانمارک ، ترکیه و آلمان حضور دارند.
از 760 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ،356 مقاله توسط هیات داوران انتخاب شد که از این تعداد 30 مورد به صورت سخنرانی و بقیه به شیوه پوستر ارایه می شود.
شرکت کنندگان در این همایش در زمینه تغییرات فصلی آلایندگی، پسماندها و آلودگی بهداشتی و محیط زیست بحث و تبادل نظر می کنند.
2088 / 2047/ خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.