علی طهماسبی روز سه شنبه در سی و هشتمین سمینار سالانه حفظ نباتات کشور در یزد افزود: اگر نهال از نظر آلودگی به بیماری ها کنترل شود، سلامت باغ برای آینده و بازگشت سرمایه مردم نیز تضمین خواهد شد، زیرا جابه جایی نهال های آلوده فاجعه است، باید مردم در این زمینه بیشتر آگاه شوند.
وی اضافه کرد: سلامت محصول باید در زنجیره تولید مدنظر باشد، به همین دلیل سازمان حفظ نباتات سلامت محصول را در زنجیره کار پیگیری کند.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تأکید کرد: کاربرد سموم بی کیفیت و ارزان قیمت در باغ های انگور خسارت زاست، کشاورزان به دلیل تاثیر منفی این قبیل سموم در محصولات و نیز صادرات کشمش و محصول انگور از مصرف آن خودداری کنند.
طهماسبی تاکید کرد: سازمان حفظ نباتات تاکنون در تمامی زمینه ها از جمله مهار مگس زیتون در استان های قزوین، زنجان و گیلان موفق عمل کرد و با تشکیل کارگروه و دستورالعمل های شفاف موسسه تحقیقات گیاه پزشکی این مشکل رفع شده است.
وی یادآور شد: به تازگی با دستور وزیر جهاد کشاورزی ساخت گلخانه ها در مقیاس کوچک در دستور کار قرار گرفت که محصولات باید توسط سازمان حفظ نباتات کنترل شود.
سی و هشتمین سمینار سالانه حفظ نباتات با حضور مدیران حفظ نباتات و معاونان بهبود و تولیدات گیاهی 31 استان و مدیران ستادی سازمان به مدت یک روز در یزد ادامه دارد .
66 درصد زمین های قابل کشت یزد به محصول باغی اختصاص دارد، این استان در تولید محصول پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم و در محصول گلخانه ای رتبه نخست را در کشور دارد.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضارحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.