محمد زاده رحمانی روز سه شنبه در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان اظهار کرد: در این ارتباط طرح هایی در بخش های کشاورزی، صنایع جوار ریلی، معدنی و گردشگری با پیشرفت مطلوب در حال انجام است، می تواند در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود: با توجه به بسته حمایتی دولت از تولید و تسهیلاتی که به بخش های مختلف تعلق می گیرد، مسئولان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت باید بیشتر تلاش کنند و سهم بافق در جذب تسهیلات افزایش یابد.
همچنین سید حسین دشتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری یزد در این نشست آماری از وضعیت بافق در بحث اقتصاد مقاومتی، میزان اشتغال و بیکاری ارایه کرد و لزوم برنامه ریزی اداره ها و نهادهای شهرستان را در ایجاد و توسعه اشتغال خواستار شد.
همچنین در ادامه سید کمال نورالدینی، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری یزد به بیان راهکارهای توسعه اشتغال و شیوه های جذب سرمایه گذاری و نحوه دریافت تسهیلات بانکی در بافق پرداخت.
معادن چغارت و سه چاهون بافق از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور محسوب می شود و تحت عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با پنجهزار و 600 نفر نیرو، در حوزه استخراج و تولید مواد معدنی فعالیت دارند.
سه چاهون در فاصله 36 کیلومتری و چغارت در 12 کیلومتری شهر بافق قرار دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 2047 خبرنگار : اصغر عسکری** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.