به گزارش ایرنا امام جمعه موقت ابرکوه روز شنبه در آئین تجلیل از یاوران وقف ، خادمین امامزادگان و اصحاب رسانه وقف که در جوار آستان مقدس امامزاده احمد (ع) این شهر برگزار شد گفت: کسانی که در راه ترویج و احیاء فرهنگ وقف تلاش می کنند نامشان ماندگار است.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام تقی فتاحی با بیان اینکه فعالان عرصه واقفین نیک اندیش باید برای اقشار مختلف جامعه الگو باشند افزود: عمل به سنت های حسنه نظیر وقف، از ضرورت هایی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه وقف در اسلام و قدردانی از واقفین ادامه داد: افراد متمکن بخشی از سرمایه خود را در راه خدا وقف کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه نیز در این نشست با تبریک دهه وقف، گفت: با شناسایی 200 رقبه جدید تعداد موقوفه های شهرستان ابرکوه به یکهزار رقبه افزایش یافت.
سید محسن ابطحی اظهارکرد: امسال با همکاری اداره ثبت اسناد ابرکوه 300 هکتار از اراضی کشاورزی دارای سند مالکیت شدند که این رقم درسال های گذشته کمتر از یک هکتار بود.
این مسئول یادآورشد: امسال چهار مورد وقف جدید شامل ، یکباب منزل مسکونی ، یک قطعه باغ ، دو قطعه زمین به ارزش بیش از سه میلیارد ریال ثبت سامانه اوقاف شده است .
در این آئین از50نفر یاوران وقف، برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی و همچنین خادمین امامزادگان و اصحاب رسانه وقف با اهدا ء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
بیست وششم آبان تا چهارم آذرماه ، دهه وقف نامگذاری شده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.