علاقه‌ مندان به کتابخوانی در استان یزد می توانند از امروز (دوم آذر) در کتابفروشی های عضو طرح پاییزه، کتاب‌ های خود را با تخفیف ٣٠ تا ٣٥ درصد تهیه کنند.
به گفته علی غیاثی ندوشن، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، طرح پاییزه کتاب با شعار «هر وقتش دفتریست...» پس از طرح‌ های «کتاب‌ فروشی به وسعت ایران»،«عیدانه کتاب»، تابستانه کتاب و پاییزه کتاب هفتمین گام برای توجه به اعطای یارانه کتاب و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌ فروشی‌ هاست.

** حمایت از پویش کتابگردی در یزد
جمعی از مسئولان، نویسندگان، خبرنگار و فعالان فرهنگی و هنری استان از پویش کتابگردی در یزد با عنوان «ما هم می آییم» حمایت کردند.
محمدعلی طالبی معاون استاندار، علی غیاثی ندوشن سرپرست و سیدخلف حوتی نژاد معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه دانش یزدی پژوهشگر و مدیرکل میراث فرهنگی، رقیه کرمانیان مدیرکل امور بانوان استانداری، مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده، ونوس عامری عضو شورای شهر، حسین مسرت نویسنده و پژوهشگر، حسین معلم و پیام شمس الدینی نویسنده، سعید صادقی مقدم، حمیدرضا عمادی فعال رسانه ای و مهدی راضی هنرمند تجسمی و شرکت تعاونی ناشران و نویسندگان یزد از جمله حامیان این پویش هستند.
از سه سال گذشته به ابتکار احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران آخرین پنجشنبه هفته کتاب روز کتابگردی نام گرفته است .
اما امسال به علت همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب (20 تا 26 آبان) با ایام سوگواری ، کتابگردی به امروز (پنجشنبه دوم آذر) موکول شد.
افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه های استان یزد موجود هست و در 6 ماهه نخست سال1396 یک میلیون و 100 هزار نسخه کتاب به امانت گرفته شد.
حدود 102 هزار نفر عضو، 110 باب کتابخانه های عمومی استان یزد هستند.
دوم آذر ماه به عنوان روز کتابگردی نامگذاری شده است.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.