به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، در این نشست آخرین وضعیت پیاده سازی سامانه های حوزه نظارت مالی، اجرای طرح دولت الکترونیک و برنامه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز و میزان پیشرفت برنامه جامع پنج ساله تدوین شده در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کارگروه یاد شده با هدف توسعه دولت الکترونیک، مبارزه با اقتصاد زیرزمینی قاچاق، شفاف‏ سازی و مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی، توسعه اقدامات فرهنگی مبارزه با فساد، توسعه و حمایت فکری و معنوی و امنیت حقوق مالکیت، اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد پایدار منابع درآمدی دولت، بهینه سازی اندازه و اصلاح ساختار مالی دولت، تقویت خود اتکایی استان ها و شفاف سازی بودجه هزینه ای و سرمایه ای دولت در استان تشکیل شده است.
رئیس کارگروه شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی یزد، در این نشست با بیان نقش و جایگاه مهم اقتصاد مقاومتی در بخش های مالی و اقتصادی گفت: طرح ها و برنامه های این بخش ها در استان بر مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده و جدای از برنامه ها و فعالیت های جاری این مجموعه است.
علی نمازی افزود: طراحی و استقرار خزانه داری الکترونیک، مولد سازی و مدیریت دارایی های دولت و توسعه و استقرار نظام جامع مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت از جمله طرح های استانی در بخش مالی است.
وی شفاف سازی مسایل مالی و پرداخت های دستگاه های دولتی را بر مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: این طرح موجب صرفه جویی در منابع مالی شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: عملیاتی کردن مقررات و بهبود 10 پله ای رتبه کشور در سهولت کسب و کار، تکمیل فرایند واگذاری سهام بنگاه های مشمول واگذاری، پیاده سازی طرح جامع مالیاتی، طراحی و ساز و کارهای بهبود شاخص های رقابت پذیری اقتصاد ایران از جمله طرح های استانی اقتصاد مقاومتی در یزد است.
نمازی ، شناسایی، احصاء و واگذاری اموال مازاد، سهام و دارایی های شرکت ها، پیاده سازی و توسعه سامانه های هوشمند مبارزه با پولشویی، طراحی و تدوین الگو و باز توزیع منابع حاصل از هدفمندی، معرفی ظرفیت ها و فرصت های متقابل اقتصادی و سرمایه گذاری ایران ، استقرار کامل سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه و توانمند سازی صنعت بیمه کشور را از دیگر طرح های استانی اقتصاد مقاومتی است عنوان کرد که در این بخش عملیاتی خواهد شد.
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت پیاده سازی سامانه های حوزه نظارت مالی در استان ، اجرای این طرح را گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و شفاف سازی مسایل مالی بیان کرد.
سعید نورایمانی گفت: در سالهای اخیر سامانه های مختلف در بخش نظارت مالی استان راه اندازی شده و الکترونیکی کردن خزانه و راه اندازی سامانه سادا و اموال منقول دولت از جمله آن است.
در این نشست مدیر کل دیوان محاسبات و فناوری اطلاعات و ارتباطات و دبیر کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی در حوزه کاری خود ارائه کردند.
اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، عضو کارگروه های ارتقای بهره وری، توسعه صادرات ، تسهیل و رفع موانع تولید، اشتغال، گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و شفاف سازی و سالم سازی است.
1968/ 2047 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.