به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد با عرضه محصولات و دست سازه های دانش آموزان دبیرستان فاطمیه میبد، اولین بازارچه کارآفرینی مدرسه راه اندازی شد.
برای ترویج مهارت های شغلی و اجتماعی و به منظور ایجاد تنوع در محیط یادگیری ، و دست سازه های دانش آموزان در رشته های سفره آرائی، پخت نان و کلوچه محلی ، عروسک سازی، تهیه غذاهای سنتی، ساخت وسایل تزئینی و ... در بازارچه کارآفرینی عرضه شد.
بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، از سال تحصیلی 97-96 تمام مدارس متوسطه اول ملزم به اجرای بازارچه کارآفرینی هستند.

**
به مناسبت هفته بسیج یادواره شهید دانش آموز « محمد حسین ذوالفقاری » شهید شاخص کشور با حضور خانواده شهید و مسئلولان استان یزد و شهرستان میبد برگزار شد .
این شهید در فروردین ماه 1348 در بخش شهیدیه میبد متولد شد و کوچکترین شهید دفاع مقدس است که در دی ماه سال 60 در منطقه عملیاتی شوش به شهادت رسید .
مرکز شهرستان میبد در 50 کیلومتری شمال غربی یزد قرار دارد.

**
عباس کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حایری میبد گفت: 9 بلوک خوابگاه دانشجویی به ظرفیت 500 نفر با الگوگیری از اقتصاد مقاومتی در این شهر ساخته شد و با تکمیل پروژه مجتمع رفاهی فرهنگی چند منظوره دانشگاه ، می تواند الگویی برای سایر دانشگاه ها باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه میبد، کلانتری گفت: به منظور جذب کمک های خیری ابتدا خوابگاه هایی با ظرفیت کم توسط دفتر عمرانی دانشگاه طراحی شد که ظرفیت هر یک از این واحدها 140متری 18 تا 20 نفر دانشجو با امکانات کامل بود.
وی اضافه کرد: با مشورت اداره کل عمرانی و وزارت علوم و صرفه جویی در زمین و هزینه ساخت مقرر شد ، واحدها در بلوک های سه واحدی و در سه طبقه ساخته شود.
این مقام مسئول افزود : نقشه ها تهیه شد و برآورد اولیه حاکی بود، هر واحد یک میلیارد و 200میلیون ریال تا یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه دارد از خیرین درخواست شد که نیمی از مبلغ هر واحد را پرداخت کند.
کلانتری بیان کرد:با توجه به کمک ها ساحت 9 بلوک 3 واحدی شروع شد و حدود 10 میلیارد ریال از محل فروش ساختمان داخل شهر برای تکمیل پروژه هزینه شد.

**
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت: هم اکنون 10 درصد جمعیت شهرستان در کتابخانه ها عضویت دارند و این عدد در افق 1404به 35درصد خواهد رسید.
قاسم برزگر به خبرنگار ایرنا افزود: یک سال گذشته 77 هزار و 640 نسخه کتاب به اعضای هفت باب کتابخانه در موضوع های مختلف امانت داده شد.
وی با بیان اینکه پنجهزار نفر عضو فعال کتابخانه ها هستند، اضافه کرد: در هشت ماهه امسال 28 هزار مورد به کتابخانه ها مراجعه شد.
به گفته وی در کتابخانه های ابرکوه 75 هزار و 200 نسخه کتاب وجود دارد که برای هر هفت هزار نفر یک کتابخانه دایر است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه با بیان اینکه نیاز به کتابخانه مرکزی است، ادامه داد: از 34 روستای شهرستان، 2 روستا کتابخانه عمومی دارد.
وی از تخصیص نیم درصد عوارض شهرداری های ابرکوه و مهردشت به کتابخانه ها خبرداد، 100درصد آن پرداخت شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
مرضیه امامی 7540/ 6197/ خبرنگاران: کارگر ابرقوئی و فلاح ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.