حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: دوران پرخفقان حکومت هارون و خلفای قبلی بنی عباس که تداوم جنایات دوران حکومت بنی امیه است، عرصه را بر امامان شیعه تنگ کرده بودند.
وی افزود: دوران زندگی پرفراز و نشیب آن حضرت سرفصلی برای ایجاد تحول در سیر حیات و پویایی مکتب ولایت و اهل بیت شد.
حسینی ادامه داد: امام رضا (ع) به عنوان محور و روح جمعیت شیعه ، موقعیت پیروان مکتب ولایت را نیز در جهان به خصوص در ایران گسترش دادند .
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه هدف مامون از دعوت امام رضا(ع) به مرو و خراسان خنثی کردن خطر علویان بود، افزود: به همین دلیل آن امام بزرگوار را ملزم و مجبور به پذیرش ولایتعهدی کرد تا مبارزه ضد ظلم شیعه را به فعالیت سیاسی بی خطر مبدل کند.
وی یادآورشد: مأمون با این هدف ولایت عهدی را بر امام رضا (ع) تحمیل کرد، اما اسرار مخفی نماند و راز این ولایتعهدی برای نوع شیعیان روشن است .
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه اضافه کرد: اما، به لطف خدا امام هشتم (ع) که افتخار میزبانی وجود شریف خود را به مردم خراسان و ایران دادند، در مقام قانونی و حکومتی خود فریاد بلند حقانیت مکتب اهلبیت (ع) شدند.
شهادت امام رضا (ع) به قولی مشهور در بین شیعه، روز 30 صفر سال 203 هجری قمری واقع شد و آن حضرت توسط مامون خلیفه عباسی و با خورانده شدن سم به شهادت رسیدند.
بارگاه ملکوتی آن حضرت در مشهد مقدس است که سالانه میعادگاه هزار نفر از شیعیان ایران و جهان است.
7540* 2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.