به گزارش ایرنا حجت الاسلام اعرافی در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) به توطئه جدید غربی عربی با محوریت عربستان اشاره نمود و افزود : تحولات اخیر در منطقه به ویژه در عراق و سوریه و ناکام ماندن آنها در این توطئه ها ، موجب شده عربستان دست به تحرکات جدید زده و با دخالت در امور لبنان، سعد حریری نخست وزیر لبنان به عربستان فراخوان شود.
اعرافی تصریح کرد : قصد و نیت عربستان از این توطئه ، ایجاد تنش در منطقه و تضعیف جایگاه حزب الله است ، اما با هوشمندی سران حزب الله و عدم پذیرش توطئه و فضا سازی در لبنان ، این نقشه دشمن هم ، نقش برآب خواهد شد.
خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه عربستان به دنبال استثمار کشورهای کوچک عربی و اسلامی مثل لبنان است ، خاطرنشان کرد : عربستان می خواهد بحران هایی که با آن دست به گریبان است را به دیگران منتقل کند.
اعرافی اظهار کرد : اگر سعودی ها بر علیه ایران اسلامی دست به ماشه اسلحه ببرند عربستان و اسرائیل را برای آنها جهنم می کنیم .
امام جمعه موقت میبد ضمن تسلیت حادثه تلخ و غم انگیز زلزله و جان باختن و مصدوم شدن جمع زیادی از هموطنان در کرمانشاه افزود : عمق و گستردگی این حادثه آنقدر زیاد بود که مقام معظم رهبری به همه نهادها و سازمانها و مردم تاکید کردند به کمک زلزله زدگان بشتابند.
وی گفت : با مدیریت جهادی می توان این بحران را مدیریت کرد و به حمدالله همه مجموعه های دولتی و غیر دولتی ، ارتش و سپاه وارد شدند و جلوه بسیار زیبایی از هم افزایی را در منطقه کرمانشاه به نمایش گذاشتند .
خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه در روزهای آینده ، هوا به سمت سرد و بارانی شدن پیش می رود ، بر تامین آب ، برق ، گاز ، امنیت و تامین پوشاک گرم ، غذا و پتو از سوی دولت و مردم برای زلزله زدگان تاکید کرد .
امام جمعه موقت میبد همچنین با گرامی داشت هفته وقف بیان کرد : وقف جز صدقات جاریه و از سنت های حسنه اسلامی است، وقف مانند انفال ، خمس ، زکات ، جزیه و غنایم از منابع اصلی مالی حکومت اسلامی و از نظام حقوقی و اقتصادی اسلام است و می تواند جامعه را به معنای واقعی اسلامی کند.
مرضیه امامی 6197 انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.