حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی پایه فرهنگ جامعه و شاخص توسعه فرهنگی و رشد و پیشرفت هر جامعه در گرو مطالعه است.
امام جمعه بافق بابیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه، قدم گذاشتن در راستای بیداری فکر و اندیشه است،گفت: با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و تلاش همه دستگاه‌ها به ‌ویژه نهادهای فرهنگی باید در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی چاره‌اندیشی کرد.
وی، جنگ امروز را جنگ فرهنگی خواند و با بیان اینکه در این میدان باید مسلح به آگاهی و دانش روز باشیم افزود: ترویج کتابخوانی از طریق برگزاری جشنواره‌های متعدد، تبلیغات رسانه ای یک ضرورت مهم برای جامعه قلمداد می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون دشمنان برای رسیدن به اهداف خود سعی می کردند کاری کنند که ما در جهل و نادانی بمانیم ولی دین اسلام برای علم و علم آموزی ارزش قائل است و علما و دانشمندان بزرگی در دامان اسلام پرورش یافته اند.
وی با ابراز تاسف افزود: امروزه بعضی ها به جای رفتن به سمت کتاب و کتابخوانی و مطالعه، ساعت ها در فضای مجازی سیر می کنند که این تنها استفاده از تراوشات فکری دیگران و بعضا اتلاف وقت است.
امام‌جمعه بافق، آموزش‌وپرورش ،کودکان و نسل جدید را بهترین ظرفیت موجود برای ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌توان کتاب‌خوانی را توسعه داد.
این روحانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم نسلی آگاه به مسائل روز پرورش دهیم باید از سن کودکی روح و جسم او را بامطالعه و کتاب عجین کرد و از سوی دیگر خانواده‌ها نیز به ‌عنوان الگوی رفتاری کودکان، مطالعه روزانه را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.
شهرستان بافق دارای سه کتابخانه شهری و یک روستایی است و هم اکنون حدود 78 هزار جلد کتاب در کتابخانه ها موجود است که مورد استفاده چهار هزار کتابخوان عضو کتابخانه ها قرار می گیرد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسکری**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.