به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، افشین مالی افزود: این اداره کل در راستای استانداردسازی واحدهای خدماتی، اقدام به اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی کرده است.
وی افزود: ضروری است متقاضیان به سایت سازمان ملی استاندارد به آدرس :www.isiri.gov.irمراجعه و استانداردهای ملی ایران به شماره های 2082 شرایط بهداشتی مراکز فروش مواد غذایی ، 2083 مقررات بهداشتی چلوکبابی ها ، رستوران و قهوه خانه ها، 18395 خدمات الزامی هتل های 1 تا 5 ستاره را از قسمت استانداردهای ملی موجود برداشت و مطالعه کنند.
کارشناس اداره کل استاندارد یزد ادامه داد: واحدها بعد از مطالعه، در صورت دارا بودن شرایط لازم به اداره کل استاندارد مراجعه و درخواست لازم را ارائه کنند تا اقدامات بعدی برای اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام شود.
مالی گفت: مراحل اعطای پروانه در این خصوص شامل ثبت درخواست و تکمیل پرونده واحد متقاضی، انجام بازرسی و تکمیل فرم های مربوط از سوی اداره نظارت بر اجرای استانداردهای خدماتی اداره کل ، تشکیل کمیته علائم استاندارد و در صورت موافقت و انجام تمامی مراحل قانونی اعطای نشان استاندارد به واحد متقاضی در این خصوص است.
وی بیان کرد :تاکنون چند واحد خدماتی در استان های کشور از جمله تهران موفق به گرفتن پروانه کاربرد علامت استاندارد شده اند و در استان یزد تاکنون یک درخواست در دبیرخانه این اداره کل ثبت و پرونده این واحد خدماتی نیز تکمیل شد، امید است با اطلاع رسانی های لازم درخواست های بیشتری از اصناف مختلف به این اداره کل ارجاع شود.
کارشناس مسئول استاندارد صنایع کشاورزی، سلولزی و غذایی اداره کل استاندارد یزد یادآور شد: استاندارد بودن ، اطمینان مصرف کننده از خدمت ارائه شده از سوی واحد خدماتی را به همراه دارد و سلامت، ایمنی ، بهداشت و آسایش آحاد جامعه را در پی خواهد داشت.
1968*2047*دریافت: محمودرضا رحمانی* * انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.