علی شریعت پناه روز یکشنبه در جلسه تدوین طرح های پیشگیرانه متناسب با جرائم و آسیب های اجتماعی شایع در بافت های ناکارآمد و حاشیه نشین افزود: شناسایی مجرمان پرخطر و حرفه ای در مناطق حاشیه نشین و همچنین اقشار آسیب پذیر ساکن در این مناطق باید اولویت نخست برنامه های کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی باشد.
وی از طبقه بندی و جمع بندی جرائم و آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه نشین خبر داد و اظهار کرد: باید کارگروه عملیات اجرایی طرح ها، برنامه ها و مصوبات تشکیل و تا حصول نتایج مطلوب و مدنظر کار را ادامه دهد.
این مسئول قضایی از راه اندازی مراکز مشاوره رایگان در این مناطق به عنوان راهکاری خوب و اثرگزار یاد کرد و گفت: به منظور توانمند سازی خانواده های بزه دیده و زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در مواجه با جرائم و آسیب های اجتماعی، راه اندازی مراکز مشاوره رایگان در این مناطق ضروری به نظر می رسد.
به گزارش ایرنا، شریعت پناه ، اعتیاد را از دیگر آسیب های مناطق حاشین ذکر کرد و افزود: شناسایی، جمع آوری و ارجاع معتادان به اردوگاه های ترک اعتیاد برای مصاحبه های انگیزشی و درمان آنان از دیگر اموری است که باید در این مناطق پیگیری گردد.
جلسه تدوین طرح های پیشگیرانه متناسب با جرائم و آسیب های اجتماعی شایع در بافت های ناکارآمد و حاشیه نشین با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل و هر یک از شرکت کنندگان راهکارهای مناسب را برای کاهش آسیب و جرائم حاشیه نشینی ارائه کردند.
یزد گرچه حاشیه نشینی را مانند کلانشهرها تجربه نکرده اما این معضل در حال گسترش است و حضور اتباع بیگانه در این مناطق، مشکلات حاشیه نشینی در این شهر تاریخی را دو چندان کرده است.
حاشیه نشینی پدیده ای نامیمون و ناهمسو با سایر ابعاد جامعه تلقی می شود، که آسیب های اجتماعی، فرهنگی، فیزیکی ، اقتصادی، سیاسی و امنیتی را به دنبال خود دارد.
استان یزد با یک میلیون و 140 هزار نفر جمعیت افزون بر 100 سمن دارد.
7536*2047*خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.