به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان یزد، « سیدحسن موسوی چلک » در همایش « سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه» در یزد با اشاره به آسیب های اجتماعی که به سمت خانواده در حالت تغییر مسیر است، افزود: بی تفاوتی اجتماعی، جایگزین مسئولیت اجتماعی شده و اعتماد اجتماعی خیلی افزایش پیدا نکرده است و در جامعه ای که اعتماد اجتماعی نباشد، خیلی پیشرفت نخواهد کرد.
وی با اشاره به نفود « فقر محبت» در روابط اجتماعی و خانوادگی، یادآور شد: شاه کلید سلامت اجتماعی این است از تعامل با دیگران احساس رضایت داشته باشیم و نهایت سلامت اجتماعی ،« به زیستن اجتماعی » است.
این مسئول با اظهار ابراز رضایت از اینکه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است، بیان کرد: به نظرم، غفلتی که در حوزه سلامت اجتماعی مرتکب شدیم، بخشودنی نیست، ما از وضعیت اجتماعی بیمار مزمن رنج می بریم و چاره ای هم نداریم که نگاهمان را عوض کنیم.
موسوی چلک تصریح کرد: هیچ کس در حوزه اجتماعی مصون نیست، آسیب های اجتماعی مرز نمی شناسد و هیچ دیواری جلوی آن نمی ایستد، مگر ارتقای سطح دانش.
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی در ادامه اظهار کرد: عوارض غفلت از سلامت اجتماعی این است، که همه گرفتاریم چون ارتقای سلامت اجتماعی مستلزم بهره گیری از همه ظرفیت هاست.
به گفته وی باید از ظرفیت سیاستمداران در ارتقای سلامت اجتماعی استفاده کنیم ولی حق نداریم، سلامت اجتماعی را سیاسی وانمود کنیم.
وی بیان کرد: بقای کشور به حوزه اجتماعی و فرهنگی وابسته است و برای پاسداشت میراث مادی و معنوی همه باید تلاش کنیم و به این باور برسیم که در حوزه اجتماعی غفلت بیش از این جایز نیست.
این مسئول افزود: این امر مستلزم آن است، همه ظرفیت ها را به کار بگیریم و در واقع فساد چه در بخش اداری و چه در بخش اجتماعی، ریشه مدیریت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
7536*2047* دریافت کننده: کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.