فرماندار یزد در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گفت: فرمانداری یزد برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی و اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آرامگاه استاد مهدی آذر یزدی آمادگی دارد تا هرگونه همکاری و مساعدت را با ادارات و نهادهای مرتبط داشته باشد.

به گزارش ایلنا، «مصطفی سالاری» در این جلسه با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب تعالی و پیشرفت هر جامعه است افزود : با توجه به جایگاه والا و ارزش کتاب در ایجاد بستر فرهنگی جامعه، باید از ظرفیت تمامی دستگاه های فرهنگی جهت پیشبرد این اهداف استفاده شود.

فرماندار یزد اضافه کرد: میزان مطالعه و توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی در سطح جوامع امروزی، نشانه و شاخصی کارآمد برای توسعه یافتگی و پیشرفت کشورها محسوب می شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در دو سال گذشته ابراز داشت: با توجه به اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در یزد و لزوم بهبود فضای کتابخانه ها در دوسال گذشته اعتبارات این حوزه را بیش از صد درصد افزایش داده ایم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با تقدیر از همراهی و تعامل شهرداری های شهرستان در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها تصریح کرد: یکی دیگر از منابع درآمدی کتابخانه ها پرداختی شهرداری ها از عوارض ساخت و ساز در 4 شهر حمیدیا، شاهدیه، زارچ و یزد می باشد که خوشبختانه در سال گذشته نیز با برگزاری جلسات مختلف و همت والای مدیران شهرداری ها این سهم نیز به خوبی پرداخت شده است.

سالاری در ادامه با انتقاد از عدم اجرای طرح آرامگاه مرحوم آذر یزدی گفت: متأسفانه بعد از گذشت 8 سال از درگذشت مرحوم استاد آذر یزدی تاکنون هیچ اقدام عملیاتی برای ساخت مقبره این فرهیخته نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان صورت نگرفته است که به هیچ وجه قابل قبول و پسندیده نیست.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد خواستار پیگیری و اجرایی شدن طرح نهایی مقبره مرحوم آذر یزدی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط در این زمینه شد و تصریح کرد: فرمانداری یزد برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی و اجرایی شدن هر چه سریعتر آن آمادگی دارد تا هرگونه همکاری و مساعدت را با ادارات و نهادهای مرتبط داشته باشد. 

فرماندار یزد در بخش پایانی سخنان خود به موضوع جهانی شدن شهر یزد نیز اشاره کرد و افزود: بهبود فضای کتابخانه ها نیز به عنوان یکی از مواردی که مورد توجه گردشگران و مسافران است نیز باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.