مهدی غیب الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 130 میلیون ریال هزینه می شودافزود: دولت علاوه برپرداخت 50 درصدکمک بلاعوض برای هرهکتار، به کشاورزان خرده مالک هم که طرح آبیاری نوین در مزارع خود اجرا کنند تسهیلات می دهد.
وی با اشاره به اینکه طرح آبیاری نوین 50درصد راندمان آبیاری را افزایش می دهد ادامه داد: اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در این شهرستان با توجه به شرایط بحرانی آب و افت آبهای زیر زمینی ضروری است .
غیب الهی از کشاورزان شهرستان ابرکوه خواست با اجرای این سامانه ها در مزارع و باغ های خود از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه سالانه 150 میلیون مترمکعب آب از 648 حلقه چاه کشاورزی و 11 رشته قنات دراین شهرستان برداشت می شود تصریح کرد: ضرورت دارد کشاورزان در استفاده بهینه و برداشت آب مدیریت کنند.
غیب الهی ادامه داد: تاکنون برای استفاده بهینه از آب بخش کشاورزی باحمایت ها و کمکهای بلاعوض دولت بیش از سه هزار هکتار از باغات و اراضی این شهرستان درسالهای گذشته به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
این مسوول اضافه کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه آب و پرت آب و افزایش راندمان در بخش کشاورزی از مزایای اجرای این طرح است.
وی بابیان اینکه بخش کشاورزی ابرکوه، بیش از 35 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده خاطرنشان کرد:ابرکوه در تولید برخی محصولات کشاوری مقام نخست و یا دوم را دراستان یزد دارد.
مدیرجهادکشاورزی ابرکوه یادآور شد از از15هزارهکتار سطح زیر کشت سالانه بیش از 190 هزار تن محصول زراعی ، باغی و دامی دراین شهرستان تولید می شود.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.