این مسابقات در هفت هفته متوالی عصر روزهای جمعه در مجتمع اختصاصی سوارکاری صفائیه یزد پیگیری می شود.
در هفته اول این مسابقات که با حضور جمعی از مسئولان و بیش از 2 هزار تماشاگر علاقه مند یزدی برگزار شد سوارکاران در قالب چهار کورس ، مسافت هزار متر پیست را در رقابتی فشرده سپری کردند.
در پایان هفته اول و در کورس اول ، اسب ویسانا وکیلی ، چابکسوار اسحاق کم ، اسب ویکتور رشید، چابکسوار عبدالخالق چپرلی و اسب ویکتور جعفریان با چابکسواری ابوطالب چاری زاده اول تا سوم شدند.
در کورس دوم نیز اسب های نواب شاه قیم، چابکسوار محسن کاشمری ، نفیر شریف ، چابکسوار بوطالب چاری زاده و مشتاق بیک با چابکسواری نادر صالح پور به ترتیب در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
همچنین در کورس سوم اسب های ورگلاس سردار ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی ، نیاوش ثمین تفت ، چابکسوار ابوالفضل دهقان و نادر عرفان با چابکسواری محسن یزدانفر اول تا سوم شدند.
در کورس چهارم نیز اسب های نگار رشید ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی ، ناخدا شریفی ، چابکسوار امان محمد قلرعطا و لئونارد نوق به چابکسواری متین جرجانی در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
در هفته اول این مسابقات توسط هیات برگزار کننده به صاحبان اسب های برتر در مجموع بیش از 400 میلیون ریال وجه نقد به عنوان جایزه تقدیم شد .
مسابقات کورس پاییزه کشور در یزد همه ساله به همت ، نظارت و پیگیری هیات سوارکاری استان و شرکت پیشتازان اسب اصیل برگزار می شود.
هم اکنون در استان یزد حدود 6 هزار و 500 راس اسب اصیل عرب وجود دارد که این آمار در سطح کشور نمونه و یزد را قطب اصلی پرورش آن کرده است .
از 500 باشگاه سوارکاری کشور 243 باشگاه آن در استان یزد مشغول فعالیت هستند و در طول سال در برنامه های مختلف که توسط هیات برنامه ریزی می شود مشارکت دارند .
استان یزد با یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت دارای 47 هیات ورزشی و افزون بر 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده است.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.