امام جمعه موقت یزد در این آیین با بیان اینکه آیت الله خاتمی گوهر درخشانی بود که از چیدمان کلماتش زندگی موفق بیرون آمد، گفت: آن مرحوم پرفروغ ترین چهره تقوی ، خلوص ایمان ، زنده دل و مبارز خستگی ناپذیری در جمع حماسه سازان بود .
حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی افزود : امام خمینی ( ره )، آیت الله خاتمی را مجتهدی بزرگوار و از خوبان می دانست که اسلام ناب محمدی را در عصر فریب به مردم معرفی کرد.
امام جمعه موقت یزد بیان کرد: آن مجاهد نستوه شخصیتی بود، وقتی خواست انقلاب شود ابتدا از خود شروع کرد چرا که تربیت خوب و اخلاق دینی والایی داشته و همه راه ها را دیده بود.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اظهار کرد : اگر خرد و اخلاق خاتمی و معرفی صحیح از دین از زبان آن شخصیت مبارز در این عصر قرار گیرد چهره جامعه بهتر می شد .
وی افزود: چیزی که دین و جامعه دینی را تهدید می کند بی اخلاقی است باید منش و اخلاق ، اصلاحات و اندیشه ورزی بزرگانی چون آیت الله خاتمی (ره) در جامعه رواج پیدا کند .
امام جمعه موقت یزد بیان کرد : آنچه به عنوان الگو مدنظر است، عقلانیت و خرد ورزی مردم است که در زندگی تصمیم عاقلانه بگیرند که اساس کارها خردمندی و اخلاق باشد .
وی افزود : پیامبراکرم می فرمایند، افرادی که لباس روحانیت می پوشند باید از نظر اخلاق و خرد فراتر از مردم عادی باشند، مسائل اصلاحی مدام برای مردم جامعه بیان شود .
معزالدینی با بیان اینکه با سرمایه خرد و اخلاق اول خود را بسازید و بعد از آن مجسمه عملی بتراشید و مردم را به سوی خوبی ها دعوت کند، تصریح کرد :پیامبر اکرم افضل انبیاست و رسالتش تکمیل شده است.
وی گفت : پیامبر با خرد ورزی و اخلاق مداری توانست دین را جلو ببرد اساس همه محورها باید عقلانیت و اخلاق باشد نیمی از عقل، مدارا با مردم است .
امام جمعه موقت یزد اظهار کرد : تمام تلاش ها مبارزه با گناه باشد نه مبارزه با گناهکار، و عالم دینی باید بر همین اساس حرکت کنند به گناهکار علاقه و محبت نشان دهید که مهمترین هنر است .
وی گفت : تسلط بر نفس از فتح یک شهر مشکل تر است و بر خود مسلط شدن نشان مردانگی است.
آیت الله خاتمی ،روحانی و فقیه شیعه، مؤسس مدرسه علمیه اردکان و نماینده امام خمینی (ره) در استان و امام جمعه شهرهای یزد و اردکان بود.
وی در پنجم آبان 1367 درگذشت و در اردکان به خاک سپرده شد. امام خمینی(ره)، در پیامی وی را یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان توصیف کرد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.