« کاظم مشهدی بافان» روز یکشنبه در حاشیه اعزام کاروان موکب شهر مهردشت ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از مجموع موکب ها، 19مورد در کربلا، سه موکب در مسیر نجف به کربلا، 2 مورد در کاظمین ، یک موکب در نجف اشرف، و یک مورد نیز در منطقه چزابه محل ورودی زائران یزدی مستقر هستند.
وی افزود: موکب های استان ، 15 روز از 10 تا 23 آبان ماه میزبان زائران اربعین در عراق خواهند بود.
مشهدی بافان با بیان اینکه بیش از 2 هزار خادم به زائران خدمات رسانی می کنند اضافه کرد: امسال یک هزار و 100خادم از قشرهای مختلف از جمله بازاری ، کارگری ، کارمندی و پزشک از طرف این ستاد سازماندهی شدند، و در اسکان و تغذیه زائران همکاری می کنند .
این مسئول با اشاره به اینکه روزانه 15 هزار تا30 هزار زائر پذیرایی خواهند شد، یادآور شد : در هر وعده 30هزار پرس غذای گرم بین زایران توزیع می شود.
جانشین ستاد بازسازی عتبات و عالیات از یزد با بیان اینکه موکب های استان در عراق با کمک های مردمی مستقر شدند، افزود: از خیران و نیکوکاران دعوت می شود، کمک های خود را برای پذیرایی از زائران به حساب 104047070007 بانک ملی شعبه بازار یزد واریز کنند.
به گفته مدیر حج و زیارت یزد تاکنون 18 هزار و 300 نفر برای پیاده روی در اربعین حسینی (20ماه صفر، 18آبان ماه) در عراق از این استان در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کرده اند.
علی اصغر شریفی زارچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: ثبت نام زائران از مرداد ماه سال 96 آغاز شد، پیش بینی می شود، 30 هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و 700 فقره روادید برای زائران صادر شد، ادامه داد: روادید زائران از زمان صدور سه ماه اعتبار دارد و برای رفاه حال مردم امسال روادید در یزد صادر می شود.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.