علی اصغر شریفی زارچی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام زائران از مرداد ماه سال 96 آغاز شد، پیش بینی می شود 30 هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و 700 فقره روادید برای زائران صادر شد، ادامه داد: روادید زائران از زمان صدور سه ماه اعتبار دارد و برای رفاه حال مردم امسال روادید در یزد صادر می شود.
این مسئول تصریح کرد: هنگام خروج از مرز همراه داشتن گذرنامه و اخذ روادید عراق الزامی است، ورود و خروج زائران یزدی ازگذرگاه مرزی چزابه تعیین شده و استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زایران با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
شریفی زارچی پیشنهاد کرد، زائران استان تا حد ممکن در قالب گروهی و کاروانی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.
وی با بیان فعالیت 64 دفتر خدمات زیارتی یادآور شد: برای اربعین پارسال 27 هزار نفر از این استان در قالب چهار هزار و 961 گروه به عراق اعزام شدند.
امام حسین(ع) سومین امام شیعیان، فرزند حضرت زهرا(س) و علی بن ابی طالب، دهم محرم سال 61هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسید.
در برگزاری مراسم اربعین حسینی پیروان ادیان مختلف خصوصا شیعیان در کربلا حضور دارند، سال گذشته حدود 25میلیون نفر در این آیین شرکت کردند که از آن به عنوان بزرگترین گردهمایی جهانی مسلمانان یاد شده است.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم * انتشار - عباسقلی اشکورجیری*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.